Veel duurzame food start-ups lopen tegen hetzelfde obstakel aan: hun producten zijn duurder dan de conventionele alternatieven. Terwijl consumenten en inkopers wel degelijk belangstelling hebben voor duurzamere keuzes, blijkt de hogere prijs vaak een grote barrière. Hoe kunnen start-ups dit doorbreken? Het antwoord ligt in de kracht van meetbare storytelling, blijkt uit onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam.
Een paar maanden geleden zat ik bij Hibou in de studio, voor een camera en met een script. Niet voor een interview, maar om mezelf te digitaliseren. Hibou, het bureau dat eerder ook een digitale versie maakte van onder meer James Parkinson, werkt aan een virtuele kloon van mij: de digitale Imke. Hoe dat technisch werkt, wat er allemaal bij komt kijken, en waarom dit niet zomaar een gimmick is, bespreek ik met Maarten Wesseling, AI-lead bij Hibou.
In dit 6-luik laat Julian Stevense zien hoe een positioneringsstrategie gericht op merkvoorkeur direct bijdraagt aan de belangrijkste doelstelling van een organisatie: groei die niet alleen winstgevend, maar ook nog eens duurzaam is.
Weet jij het nog? De lange rijen voor de telefoonwinkel bij de lancering van een nieuwe iPhone? Tien jaar geleden kon je de lancering van een nieuwe iPhone vergelijken met een Taylor Swift-concert: lange rijen en mensen die in slaapzakken overnachten om als eerste naar binnen te kunnen.
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Marketingcommunicatie Professional
Om onze groei te versnellen, de customer experience te verbeteren en onze zichtbaarheid in de markt én richting klanten te vergroten, zoeken wij een creatieve en resultaatgerichte Marketing / Marketingcommunicatie professional.
Marketingcommunicatie Professional
Marketing medewerker die écht impact wil maken
Natural Spices is al meer dan 90 jaar dé natuurlijke smaakmaker in de keuken.. Wij maken gezondere smaakmakers waarmee iedere consument bewust kan genieten van een bijzondere smaakbeleving – zowel voor het maken van een Michelin sterren waardig 6-gangen menu als een snelle hap.
Marketing medewerker die écht impact wil maken
Adviseur marketing & positionering
‘Je krijgt energie van koers bepalen, merk bouwen en verbinden, van binnenuit en naar buiten toe. Je bent een echte bruggenbouwer.’
Adviseur marketing & positionering
We are family
Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.