special

Webcare & monitoring

De inzet van social media in Nederland is volwassen. Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld de klantenservice via social media inmiddels stevig verankerd in hun processen. Dat wil niet zeggen dat er geen ontwikkelingen meer zijn, of geen kansen. Het gebruik van social media ontwikkelt zich immers nog steeds, net als de tooling. In deze Special kijken we naar de stand van zaken op het gebied van webcare en monitoring én naar de ontwikkelingen in de komende tijd. Hoe kan monitoring worden ingezet voor bijvoorbeeld productinnovatie of marktonderzoek? En hoe zorg je voor nog verdere integratie met de overige processen in je organisatie?

De inzet van social media in Nederland is volwassen. Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld de klantenservice via social media inmiddels stevig verankerd in hun processen. Dat wil niet zeggen dat er geen ontwikkelingen meer zijn, of geen kansen. Het gebruik van social media ontwikkelt zich immers nog steeds, net als de tooling. In deze Special kijken we naar de stand van zaken op het gebied van webcare en monitoring én naar de ontwikkelingen in de komende tijd. Hoe kan monitoring worden ingezet voor bijvoorbeeld productinnovatie of marktonderzoek? En hoe zorg je voor nog verdere integratie met de overige processen in je organisatie?

    • Webcare & Monitoring

    De eerste vrieskou is een feit en daarmee naderen we ook het einde van het jaar 2016. Een hectisch jaar waarin Nederland ontbrak op het EK in Frankrijk, Trump werd verkozen tot de nieuwe president van Amerika, de naam Sylvana bij iedereen wel een discussie opwekt en virtual reality, met de verschijning van verschillende VR-brillen, zich razendsnel heeft ontwikkeld. Ook op het gebied van socialmediamonitoring en webcare hebben er in 2016 een aantal interessante verschuivingen plaatsgevonden. Ik blik vooruit en zet de belangrijkste trends voor 2017 op een rijtje die in mijn beleving een hele grote rol gaan spelen voor zowel de Nederlandse als internationale markt.

  • Upstream en de Hogeschool Arnhem Nijmegen presenteren vandaag het laatste 'Stand van Zaken' webcare-onderzoek tijdens het Social Service Congres in Nieuwegein. Dit jaar is specifiek gekeken naar de mate waarin en de manier waarop organisaties zich ‘verdiepen’ in de klant waarmee zij via social media in gesprek zijn.