In deze special, mede mogelijk gemaakt door NBTC, worden alle artikelen weergegeven voor de online marketeers in de toerisme- en recreatiebranche. De huidige generatie reizigers maakt veelvuldig gebruik van social media in alle fasen van het reizen, waarbij veel organisaties uit de toerisme- en recreatiebranche nog geen tot weinig gebruik maken van de mogelijkheden van online marketing in travel. In de volgende artikelen worden deze kansen uitgelicht en uitgediept.

TravelNext


E-Commerce
  • 4
  • 12426
  • -
  • -
  • -
  • -

Ole Ruch (Airbnb) op #TravelNext-congres: “Toegang gaat eigendom overtroeven”

In 2007 stelden twee jongemannen hun huis open voor bezoekers van een drukbezocht congres in San Francisco omdat alle hotels vol zaten - gasten kregen een luchtbed en ontbijt. Daar zat wel business in, bedachten ze. Ruim 5 jaar later heeft Airbnb 10 miljoen overnachtingen mogelijk gemaakt en komen er elke 24 60.000 bij. Tijdens het TravelNext-congres dat gisteren gehouden gehouden werd in Seats2Meet Maarssen hield Airbnb's managing director voor Noord-Europa Ole Ruch een mooi verhaal over de start en snelle groei van deze 'marktplaats voor unieke ruimtes'.

TravelNext


Usability & Design
Web analytics
  • 6
  • 11093
  • -
  • -
  • -
  • -

Online reisaanbieders: het verschil tussen verkopen en verliezen

Het verschil in aanbod tussen organisaties in de reisbranche is vaak verwaarloosbaar. De meeste aanbieders sluiten genoeg contracten om oriënterende vakantiegangers mee van dienst te zijn. Toch verkoopt de ene website veel meer vakanties dan de andere. In onze meest recente vrije oriëntatie wees 25% van de respondenten Arke aan als favoriet. Andere bekende namen als Kras en Neckermann blijven steken op 5%. Wat doet Arke nu beter dan de concurrentie?

TravelNext


Zoekmachine marketing
  • 4
  • 11508
  • -
  • -
  • -
  • -

Online zoeken, vakantie boeken

Met het stijgende online zoekvolume is het een must voor travel-organisaties om permanent zichtbaar te zijn in zoekmachines en andere online media, om zo de concurrentie voor of bij te blijven. Dit geldt met name voor de meest gezochte vakantiebestemmingen en citytrips, om te voorkomen dat er potentiële vakantiegangers misgelopen worden. Verder zal er in januari en juli extra aandacht naar de online kanalen moeten gaan, aangezien internetters in deze maanden het meest actief zoeken naar vakanties.

TravelNext


Social media marketing
  • 0
  • 9929
  • -
  • -
  • -
  • -

Gemakkelijk een vlucht plannen met je vrienden

KLM doet veel onderzoek onder haar klanten om te weten wat hen zoal drijft, motiveert en bezighoudt. Eén van de uitkomsten van deze onderzoeken is dat mensen tegen enkele problemen aan lopen als ze een reis met meerdere personen moeten boeken, zoals o.a. de hassle van de vele telefoontjes, smsjes en e-mails. KLM is met dit gegeven aan de slag gegaan en heeft vandaag de Trip Planner gelanceerd, een planningssysteem waarmee je samen met je vrienden makkelijk een groepsreis kunt plannen en boeken.

TravelNext


Usability & Design
  • 9
  • 10134
  • -
  • -
  • -
  • -

Klantbeleving leidend in de nieuwe site van Easytobook.com

Het hotelboekingsplatform Easytobook.com lanceerde vanochtend haar nieuwe website. In het redesign-proces heeft daarbij de klantbeleving een aanzienlijk grotere rol gespeeld dan techniek. Vanaf haar oprichting in 2004 is Easytobook.com op het gebied van websiteconversie voornamelijk bezig geweest met technische optimalisatie. Oprichter en CEO Omri Amir neemt met het nieuwe design afscheid van de ontwikkelingsmethodiek die zuiver gericht is op evolutionair ontwerp en gaat voor een revolutionair design.