Penelope is de stem van PNOzorg, de zorgverzekeraar voor de creatieve industrie. In de komende maanden gaat Penelope op zoek naar inspirerende mensen en verhalen in de wereld van creatief Nederland. Waarom? Omdat creatieve mensen net even anders tegen de dingen aankijken. Penelope doet hier wekelijks verslag van op Marketingfacts, en dat is iedere woensdag hier te lezen.

 


Mobile marketing
  • 4
  • 7807
  • -
  • -
  • -
  • -

Health apps: 1 op de 5 smartphone-bezitters managet gezondheid

Het nieuwe jaar starten we vaak massaal met goede voornemens. En niet zonder resultaat, laat recent onderzoek zien. Want “hoe meer je met je goede voornemens geconfronteerd wordt, hoe groter de kans is dat je voornemens ook daadwerkelijk slagen.” Daarom is het niet gek dat health apps steeds populairder worden: 1 op de 5 smartphone-bezitters heeft het afgelopen jaar minimaal één app gedownload om zijn gezondheid mee te managen.

 


Social media marketing
  • 6
  • 7607
  • -
  • -
  • -
  • -

Online rewards: de Facebook-editie

Uit recent onderzoek is gebleken dat sociale interactie tot hogere merkbetrokkenheid leidt en van invloed is op koopgedrag. Grootschalig internationaal onderzoek toont zelfs aan dat CEO’s verwachten dat social media de komende jaren, na face-to-face communicatie, de belangrijkste tool worden om betrokkenheid onder consumenten te vergroten. Om het potentieel van sociale platformen optimaal te benutten, vinden reward-programma’s nu hun weg ook naar social media. Maar op welke manier kun je fans online eigenlijk rewarden? We analyseerden de inzet van rewards op Nederlandstalige Facebookpagina’s.

 


E-business

Traditionele reisgidsen ingehaald door travel sharing-platformen

Wie op reis gaat, komt al snel in aanraking met reisgidsen. Niet zo gek, want dertig procent van de jaarlijks bijna 1 miljard reizigers (pdf) zegt voor een vakantie een nieuwe reisgids aan te schaffen. Toch kun je je afvragen of deze gidsen, geschreven vanuit een kantoor, nog wel de informatie verstrekken waar reizigers vandaag de dag naar op zoek zijn. BBC Worldwide, voor 75% eigenaar van Lonely Planet, heeft sinds 2007 zo’n 50 miljoen Britse pond op ’s werelds bekendste ‘reisbijbel’ af moeten schrijven. De reden: de traditionele reisgidsen worden ingehaald door travel sharing platformen.

 


Mobile marketing
  • 0
  • 12423
  • -
  • -
  • -
  • -

Repudo: digitaal spelen met schaarste

Wanneer we aan de digitale wereld denken, denken we niet direct aan schaarste. Sterker nog, als er één ding is waar het internet voor staat dan is het wel overvloed. Dit is ook precies het hedendaagse probleem voor de vele merken die hun exclusiviteit proberen te behouden terwijl ze hun toevlucht nemen tot internet. Gelukkig -voor deze bedrijven- neemt een offline trend momenteel de online wereld over: ‘artificial scarcity’ oftewel kunstmatige schaarste.

 


E-Commerce
  • 0
  • 10259
  • -
  • -
  • -
  • -

Curated buying: laat de kenner voor je kiezen

De overvloed aan informatie, het (te) grote aanbod aan producten en het algemene gebrek aan tijd vormen samen de perfecte basis voor een spannende ontwikkeling: curated buying. Overgewaaid vanuit de VS, waar het al jaren een waar fenomeen is, begint dit fenomeen nu ook in Nederland vorm te krijgen. Bedrijven zoals Curated, GLOSSYBOX en Mensome maken hun opmars door abonnementen aan te bieden op ‘bijzondere producten gekozen door experts’.