Special Non-profitmarketing

Marketing is een commerciële discipline: het gaat in essentie om het behalen van meer omzet. Non-profitorganisaties bedrijven ook marketing, maar met andere doelstellingen, zoals het werven van leden, het binnenhalen van contributies of het vergroten van de 'awareness' rond een onderwerp. Zij verkopen dus niet zozeer een product of dienst, maar zichzelf. Of misschien wel een (goed) gevoel.

Maakt dat non-profitmarketing anders dan 'gewone' marketing? Zo ja, wat is er anders aan? En wat zijn de uitdagingen waarmee non-profitmarketeers zich geconfronteerd zien? Die vragen worden beantwoord in de artikelen in deze Special.

Natuurlijk wordt er ook contentmarketing ingezet. Dat is immers bij uitstek geschikt om een complexere boodschap voor het voetlicht te brengen op een kostenefficiënte manier. Maar ook paid media komen aan de orde, zoals AdWords, LinkedIn en Facebook. Laat je dus inspireren door de datagedreven aanpak van Warchild, de b2b-campagne van de Hartstichting en de duurzaamheidscampagnes van de gemeente Delft, Max Havelaar, Band op Spanning en de commerciële samenwerking met bedrijven door Natuurmonumenten. Hierover lees je in de nieuwe Marketingfacts Special. Downloaden dus!

Voor het downloaden van de Special Non-profitmarketing vragen we je de volgende gegevens in te vullen.

Let op: vul je e-mailadres goed in, want op dit adres ontvang je de mail met de link naar het whitepaper.

Tip: Log in zodat formulieren automatisch worden ingevuld.

Mededeling: door uw contactinformatie achter te laten is het mogelijk dat partners van Marketingfacts via e-mail of telefonisch contact met u opnemen.