Wet & werkelijkheid voor non-profit

Om non-profit organisaties op weg te helpen in het woud van wet & regelgeving in marketing, publiceert DDMA dit rapport over de wet & de praktijk voor non-profit. Dit naslagwerk geeft antwoord op vragen die onder andere goede doelen, culturele instellingen of onderwijsinstellingen hebben over het op juridisch juiste wijze toepassen van marketing. 

Culturele instellingen, goed doelen, stichtingen of bijvoorbeeld onderwijsinstellingen hebben voortdurend te maken met de uitdaging van het werven en behouden van donateurs, bezoekers of leden. Nu subsidies niet langer toereikend zijn, zitten veel non-profit organisaties in zwaar weer. Meer dan ooit wordt er verwacht dat er actief leden of donateurs worden geworven. Maar ook het behoud van leden of donateurs vergt tijd en aandacht. Een goede marketingcampagne is daarbij onontbeerlijk, maar daarbij komen de nodige regels kijken. Want hoe ga je als organisatie zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens die hierbij worden verzameld en gebruikt? 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.