Vijf nieuwe e-tailing modellen om rekening mee te houden

Een whitepaper over de nieuwe online ordening in e-commerce

In tegenstelling tot de traditionele detailhandel, blijft online verkoop sterk stijgen. Niet alleen de traditionele retailers gaan voor online verkoop, ook nieuwe (internationale) pure players. Daarnaast zien we nieuwe vormen van samenwerking onstaan tussen verschillende spelers. Het online speelveld is druk geworden en veel consumenten zien door de bomen het bos niet meer. Dit vraagt om een nieuwe ordening. Welke ontwikkelingen zijn zichtbaar in het online speelveld? Hoe kunnen (r)etailers zich onderscheiden?

In de whitepaper worden vijf nieuwe e-tailingmodellen voor online verkoop beschreven. Modellen die in feite een online vorm bieden van traditionele retailingconcepten, zoals Shopping Malls en Department Stores. En modellen die een overzicht scheppen in het grote online aanbod, zoals Brokers. De auteurs constateren daarbij een ontwikkeling richting een hyper-compleet aanbod. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor traditionele retailers? De whitepaper wordt afgesloten met 10 aanbevelingen voor retailers om de online toekomst goed voorbereid tegemoet te treden.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.