US Internet advertising revenue report 2013

Internet in VS groter dan televisie

De online advertentiebestedingen in de Verenigde Staten bedroegen in 2013 42,8 miljard dollar. Dit betekent een stijging van 17 procent ten opzichte van 2012. De stijging van de online advertentiebestedingen is volgens IAB US vooral gevoed door de toename van de advertentiebestedingen op mobiel. De mobiele advertentiebestedingen waren in 2013 7,1 miljard dollar, dit betekent een stijging van 110 procent ten opzichte van 3,4 miljard dollar in 2012. Mobiele reclame is nu goed voor 17 procent van de Amerikaanse digitale advertentiemarkt.

De jaarcijfers laten verder zien dat Amerikaanse adverteerders voor het eerst meer uitgaven aan internetreclame dan aan reclame op televisie. 

Wat verder zeer opvallend is, is dat het aandeel search in de mediamix afneemt en wordt ingepikt door display. De analisten verwachten dat dit een ontwikkeling is die de komende jaren gaat doorzetten.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.