Understanding Responsive Design

Het internet, of het splinternet zoals Forrester het in dit geval benoemd, bezorgt vele marketeers hoofdpijn. Zij moeten er voor zorgen dat de winkelervaring van de klant optimaal is, wat een flinke uitdaging is in een wereld waarin het aantal touchpoints alsmaar toeneemt. Het bijhouden van verschillende platformen is erg kostbaar, maar is voor velen een noodzakelijk kwaard geworden. Het is dan ook niet gek dat marketeers zich aangetrokken voelen tot de mogelijkheden van responsive design, waarbij je 1 platform ontwikkeld wat zich schaalt en aanpast naar het device wat er wordt gebruikt. Dat is dan ook de aanleiding van deze whitepaper.

De whitepaper is geen technologische handleiding. Reponsive design gaat dan ook veel verder dan puur een technisch verhaal. Het is eveneens een filosofie. Responsive design dwingt web development om gebruikservaringen te creeren en optimaliseren voor alle touchpoints die ondersteund moeten worden. Welke schermgrootte of schermoriëntatie er ook gebruikt wordt. 

Een responsive design aanbieden gaat niet zonder slag of stoot. Het vraagt veel webarchitectuur en er moet goed nagedacht worden over welke informatie essentieel is voor de gebruikservaring. De whitepaper is daarvoor een handleiding.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.