TV Jaarrapport 2012

Anyplace, anytime, always on

  • Onderzoek
  • Video
  • 1260 X bekeken

In dit jaarrapport maakt SPOT de netto TV reclemabestedingen over 2012 bekend. SPOT stelt vast dat er in 2012 € 962 miljoen is besteed aan TV reclamebestedingen. Daarvan ging er € 116 miljoen naar non-spot, de rest (€ 846 miljoen) ging op aan spotreclame. Dat is een daling van ruim 5 procent ten opzichte van vorig jaar. SPOT wijdt de daling aan de aanhoudende recessie en de teleurstellende EK Voetbal. 

Met een daling van 2% heeft non-spot advertising iets minder last gehad van de economie.  Dit komt omdat sponsoring vaak voor een langere periode wordt vastgelegd, en het effect ervan zodoende pas later merkbaar is. 

Het rapport

Het rapport bevat een terugblik op het TV jaar 2012. Hoeveel bedroeg de kijktijd in 2012? Wat waren de best bekeken programma’s? Maar ook, hoe groot wat de totale TV reclame markt in 2012 en hoe was deze omzet verdeeld over spot advertising en non spot advertising?

Naast een terugblik op het jaar 2012 biedt het rapport ook een beschouwing op de TV industrie in zijn algemeenheid. Het jaarrapport bevat de volgende hoofdstukken:

  • H1 De reclamemarkt in nederland
  • H2 SPOT-activiteiten in 2012
  • H3 Tijdbestedingsonderzoek 2012
  • H4 De kijkers
  • H5 De huiskamer van de toekomst
  • H6 Online Video Advertising 
  • H7 Onderzoek naar de kracht van TV 
  • H8 Media in Azië-Pacific 
  • H9 Over SPOT

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.