The Multichannel Maturity Mandate

Marketeers omarmen massaal nieuwe klantcontactmethoden

Dit rapport van Forrester en gesponsord door Sitecore toont aan dat marketeers op senior niveau een multichannel klantcontactmodel beter moeten optimaliseren willen ze de marketingprestaties  naar een hoger peil brengen. Volgens de studie beaamt 77% van de marketeers dat door een multichannel-aanpak, de omzet en winst zal stijgen. Daarnaast bevestigt 35% van de marketeers dat ze zakelijke kansen mislopen omdat ze niet in staat zijn de informatiebehoefte van hun klanten te integreren met de digitale, social, mobiele en offline kanalen.

Een belangrijk deel van de studie onderzocht hoe ervaren multichannel-marketeers tactische resultaten verbeterden die op hun beurt weer strategische resultaten opvoerden, waaronder:

  • 40% rapporteerde een zeer sterke toename in aan marketing-toegeschreven inkomsten
  • 60% rapporteerde een aanzienlijke vermindering in de gemiddelde verkoopcyclus
  • 40% zou eerder met sales samenwerken binnen programma’s
  • 60% rapporteerde een aanzienlijke toename in Return On Marketing Investment
  • 69% zag een stijging van meer dan 10% in klanttevredenheid scores.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.