The Data Management Platform

Foundation for Right-Time Customer Engagement

Big Data speelt een steeds grotere rol binnen de digitale marketing-branche. Daarom heeft IAB U.S. in samenwerking met de Winterberry Group deze whitepaper geschreven. Het rapport zet uiteen waarom Data Management Platforms goede technologische oplossingen zijn tegen ophopingen die ontstaan door grote hoeveelheden multichannel data. DMP’s zijn zeer geschikt voor het samenvoegen, integreren, managen en verspreiden van die data. Voor marketeers worden de data daardoor begrijpelijker en bruikbaarder.

Het rapport is gebaseerd op een onderzoek onder meer dan 150 senior executives werkzaam op het gebied van de advertising, marketing en publishing en technologie. Bedrijven die meewerkten aan het onderzoek waren onder andere NBC Universal, Condé Nast en Razorfish.

Het rapport gaat ook in op de mogelijke impact van DMP’s op het landschap van digitale marketing. DMP’s bieden de marketingindustrie de mogelijkheid om:

  • De belangen van adverteerders, marketeers, publishers en tussenhandelaren samen te brengen, in het bijzonder rond zeer specifiek gedefinieerde doelgroepen.
  • Een gefundeerde infrastructuur te gebruiken voor het managen en optimaliseren van cross-channel customer experience management.
  • Big Data in te zetten voor bijvoorbeeld productontwikkeling en klantenservice.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.