Succesfactoren voor in-feed gesponsorde content

Getting In-Feed Sponsored Content Right: The Consumer View

Uit dit onderzoek blijkt dat naamsbekendheid, betrouwbaarheid en de relevantie van het onderwerp van cruciaal belang zijn voor de waardering van in-feed gesponsorde content. ‘Getting Sponsored Content Right: The Consumer View’ toont aan dat een positieve beoordeling van de geloofwaardigheid van nieuwssites met 33% stijgt, als ook de gesponsorde content geloofwaardig over komt.

Uit het uitgebreide onderzoek, dat onder Amerikaanse online nieuwslezers gehouden is, wordt duidelijk dat relevantie de aller belangrijkste factor is (90%) in het wekken van interesse in in-feed gesponsorde content. Ook wordt duidelijk dat de waardering van de betreffende adverteerder, het succes van dergelijke native advertising bepaald. Criteria als naamsbekendheid en vertrouwen (81%), evenals kennis van het onderwerp (82%), worden voor het wekken van interesse in gesponsorde content door nieuws lezende consumenten als bepalend beoordeeld.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.