Social Media Insurance Monitor 2013

De inzet van social media bij 69 verzekeraars

De technologische ontwikkelingen gaan snel, razendsnel. De vraag is of de verzekeringsbranche even snel reageert en er de urgentie van inziet. Voor het derde jaar zijn de impact van social media op de verzekeringsbranche getest. Het onderzoek geeft inzicht in de wijze waarop verzekeraars met de klanten interacteren. 

Wie de consument serieus neemt kan z’n voordeel doen door in te spelen op het gedrag en invloed van de consument en zijn netwerk. Eenvoudig? Nee, want we hebben te maken met verschillende doelgroepen. Neem de nieuwe generatie die opgroeit met mobiel als enig referentiekader. Werken, leren en spelen lopen door elkaar heen, onafhankelijk van plaats en tijd. Offline en online, real life speelt zich bij deze generatie overal af. Een uitdaging voor verzekeraars om die te pakken te krijgen. In het onderzoek worden enkele prominente decisionmakers aan het woord gelaten over hun ervaringen met social media.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.