Social Media’s Impact on the Bottom Line Around the World

Eventbrite Report Shows LinkedIn drives more additional ticket sales than shares on Facebook or Twitter in the Netherlands

Dit onderzoek van Eventbrite claimt dat LinkedIn een belangrijkere drijfveer van ticketverkopen is dan Facebook of Twitter in Nederland. Een social share op LinkedIn levert gemiddeld een extra €2.65 op voor organisatoren van evenementen. Opvallend voor Nederland is dat het de laagste waarde voor Facebook kent. Een share op Facebook levert gemiddeld €0.92 op. In de Verenigde Staten levert een Facebook share gemiddeld $4,20 op, gevolgd door Twitter ($1,66) en LinkedIn ($0,67).

Een paar van de belangrijkste bevindingen op een rij:

  • The value of a social share worldwide rose 81%
  • Traffic generated from social shares has also increased 59%
  • Facebook shares drive the most revenue per share, yet the Netherlands has the lowest value of Facebook shares in Europe at just €0.92 versus countries such as Ireland with an average of €7.96
  • Tweets drive the most traffic, generating 38 additional visits for every tweet in the Netherlands and driving €1.86 in additional ticket sales

“When we think about sharing, we’re thinking about the ways in which people influence one another, and how social media accelerates that influence,” aldus Tamara Mendolsohn, VP of Marketing van Eventbrite. “Because events are inherently social, it’s not surprising that we see a compound effect of sharing. And it’s interesting to see the values and traffic driven from a share continue to rise despite the increase in volume of sharing across social networks.”

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.