Screen Life: TV in Demand

Video is in toenemende mate steeds beter on demand verkrijgbaar. Toch vindt het lineair tv kijken nog altijd veel aftrek. Hoe zit dat precies? Thinkbox, de Britse equivalent van SPOT, heeft dat onderzocht. Net als dit onderzoek van Ofcom stelt het vast dat tv kijken behoeften vervult die andere media (nog) niet kunnen vervullen. In dit rapport stelt het 6 hoofdredenen op waarom tv kijken nog altijd zo populair is.

  1. Unwind: ontspanning, 'even niets aan je hoofd'
  2. Comfort: even laid-back gezellig met z'n allen tv kijken
  3. Connect: je verbonden voelen met de wereld (middels de content op tv)
  4. Experience: samen een ervaring (spanning, angst, plezier, etc) delen
  5. Escape: ontsnapping uit de dagelijks realiteit
  6. Indulge: even alleen naar je favoriete tv-programma kijken

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.