Retailer van toekomst moet goed kunnen rekenen

Wereld van retail en technologie groeit naar elkaar toe

Ondanks de sterke groei van retail (in de afgelopen 15 groeide e-commerce van 41 miljoen euro in 1998 naar 9,8 miljard euro in 2012) blijft het aandeel van online in de totale retailomzet relatief klein als we dat vergelijken met andere Europese landen. Waar in Nederland 4,2 procent van de retailomzet uit online komt is dit in Duisland 5,1 procent, Frankrijk 5,5 procent en in het Verenigd Koninkrijk 9,5 procent. ABN Amro concludeert dat Nederland een goede fysieke winkeldekking heeft, waardoor de prikkel tot online winkelen lager is.

Het rapport behandelt verder:

  • De rol van vergelijkingssites in het aankoopproces
  • De opkomst van dynamic-pricing
  • Marktplaatsen, vergelijkingssites, zoekmachines en webwinkels steeds meer verweven

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.