Q4 2012 Email Trends and Benchmarks

Elk kwartaal rapporteert Epsilon een analyse van de performance van e-mailmarketing. Hierin worden onder andere uitsplitsingen gemaakt naar industrie en type mailings, om zo een goed beeld te krijgen van de performance van mailings van het bedrijfsleven. Voor dit rapport over het vierde kwartaal zijn 7,3 miljard mailings geanalyseerd. 

De belangrijkste uitkomsten:

  • Non-Bounce rates remained strong at 96%.
  • Open rates increased both quarter over quarter (+0.6%) and year over year (+10.6%), resulting in an overall open rate of 27.4%.
  • Click rates were unchanged quarter over quarter, remaining at 4.5%. They are lower than Q4 2011 (5.2%), but remain established over the previous two years.
  • Removing triggered and real-time messages, the average volume per client increased by 17.7% over the previous quarter, but decreased 24.2% over last year (Q411). This suggests that marketers sent more triggered and real-time messages vs. Business as Usual (BAU) and batch messages compared to Q4 2011.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.