Nationale E-mail Benchmark 2013

Hoe kleiner het bestand, des te beter is het resultaat van de e-mailcampagne

  • Onderzoek
  • E-mail
  • 1101 X bekeken

De Nationale E-mail Benchmark 2013 is een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing. De benchmark 2013 biedt inzicht in de Nederlandse verzending van Electronic Direct Mail (EDM’s) op brancheniveau. Deze laat een paar opvallende uitkomsten zien op het gebied van gemiddelde open- en klikratio, populairste dag en tijdstip en in hoeverre de omvang van het e-mailbestand invloed heeft op de responsratio’s.

Hoe kleiner het bestand, des te beter is het resultaat van de e-mailcampagne

Net als in 2011 is in 2012 de openratio (COR) opmerkelijk hoger (41,44%) in de categorie van de kleinste EDM’s (een omvang van 500 tot 1.000 e-mailadressen). Naarmate de e-mailbestanden groter worden, is de trend van de openratio dalende. Deze dalende trend is tevens te zien bij de doorklikratio (CTR) en bij de klik-per-openratio (CTO). Dit suggereert dat e-mailings naar een relatief klein bestand door de ontvanger als gerichter en relevanter worden beschouwd en daardoor betere resultaten boeken dan e-mailings naar een relatief groot bestand.

Meer weten? Lees de blog over het rapport.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.