Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark - ^ProSpex en GO2Socialmedia

Bedrijven lopen conversie mis doordat ze koude leads onvoldoende opwarmen en op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. Maar liefst 72% van de 250 onderzochte bedrijven dragen leads al na één contactmoment over van marketing naar verkoop. Zes van de tien bedrijven hebben geen strategie om content in te zetten bij het opwarmen van relaties.

Dat blijkt uit de zesde Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark, uitgebracht door ^ProSpex en GO2Socialmedia. Enkele andere conclusies:

  • In de B2B-markt vindt maar liefst 60% van het aankoopproces online plaats, voordat überhaupt een salesgesprek plaatsvindt
  • Succesvolle bedrijven hebben goed inzicht in het potentiële klantprofiel
  • Zo'n 30% van de bedrijven analyseert het websitebezoek niet
  • 47% van de ondervraagden monitort het klikgedrag en 42% onderzoekt de verblijfsduur
  • Succesvolle bedrijven zetten in 64% van de gevallen contentmarketing in met een uitgebreide set van middelen en kanalen die elkaar wederzijds versterken en in een logische volgorde worden aangeboden
  • Bij bedrijven die aangeven niet effectief te zijn in de leadgeneratie, zet maar 36% een vorm van contentmarketing in

Bron.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.