Mobile Web Advertising Measurement Guidelines v2.0

Adapted from IAB (US) Ad Impression Measurement Guidelines

Om het voor merken eenvoudiger te maken om mobile advertising in te zetten, presenteert de Taskforce Mobile van IAB Nederland een overzicht van mobile display formaten. Deze richtlijnen zijn onlangs vernieuwd. Deze vernieuwde richtlijnen kun je hier downloaden. De update van de richtlijnen was nodig vanwege de enorme groei van mobiel gebruik. "Mobile advertising wordt door steeds meer bureaus en merken ingezet en wordt steeds vaker als kanaal in de mediamix opgenomen. De snel stijgende lijn van het aantal dagelijkse mobile internet gebruikers, de uitgebreide mogelijkheden van de hedendaagse mobile devices en het grote aantal aangeboden applicaties spelen hier een grote rol in. Met behulp van dit standaard mobile display formaten document willen we de ‘standaarden-drempel’ wegnemen. ", aldus Len Clabbers van de IAB-taskforce Mobile.

De standaarden uit het overzicht sluiten aan bij het internationale MRAID document (Mobile Rich Media Ad Interface Definitions) van het IAB dat standaarden biedt over de inzet van Rich Media display formaten. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.