Mobile Email Opens Report

Second half of 2012

Mobile e-mail is hot. E-mail verschuift van een puur desktopgeoriënteerde bezigheid naar de echte, always-on wereld. Met een breder gebruik over verschillende devices. Op de desktop, maar ook met een sterk deel mobiel. Uit dit rapport met mobile e-mail-statistieken van Knotice komen een aantal bevindingen naar voren.

Mobile e-mail tipping point

Gemiddeld komt nu 41% van de geopende e-mails vanaf een mobiel. Dat zijn zowel smartphones als tablets. De mobile tipping point, het moment dat de helft (of meer) van de interactie met e-mail berichten op een handheld device plaatsvindt, staat om de deur. De onderzoekers verwachten dat deze in komende jaar of zelfs al binnen 6 maanden de 50% van geopende e-mail van mobile zal komen.

Doorklikratio op mobile devices

Knotice was een van de eerste die over de (groei van) mobile e-mail rapporteerden, al in begin 2010 kwamen zij met onderzoek ernaar en het is nog steeds een van de meest uitgebreide in de industrie. Om een beeld te krijgen van de interactie op mobiel moeten we namelijk ook kijken naar de volgende niveaus in interactie. Opens zijn natuurlijk leuk, maar vaker gaat het om de kliks en conversies. Knotice vult de open-statistieken aan met klikgegevens. Let op: het gaat hier om de mobile e-maildoorklikratio, dus vergeleken met de doorklikratio op desktops.

Meer weten? Lees hier de blog over het Knotice rapport van Jordie van Rijn.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.