Millennials & social media: Wat millennials van merken verwachten op sociale media

Wist je dat GenYers gemiddeld 12 merken passief volgen en 6 actief? Gebaseerd op een wereldwijde sociale media studie onder jongeren is dit de 3e infographic van InSites over GenYers. In deze infographic vind je welke sectoren het meest gevolgd worden door Generatie Y, wat hen ertoe brengt om een merk te volgen en de top 15 verwachtingen van millennial consumenten op sociale media. 

Meest gevolgde sectoren

De sectoren die millennials het meest volgen, zijn Media & Entertainment (51%), Mode & Luxegoederen (48%) en FMCG & Retailmerken (48%). Als we de generatieverschillen bestuderen tussen Gen Y en oudere generaties, merken we dat Generatie Y meer interesse heeft om merken te volgen in de Media & Entertainment sector (51% vs. 46% bij de oudere volgers van merken), Mode & Luxegoederen (48% vs. 42%) en Sport (35% vs. 32%). Ze zijn daarentegen minder geïnteresseerd in FMCG & Retailmerken dan de oudere generaties (48% vs. 56%).

Drijfveren om een merk te volgen op sociale media

De belangrijkste drijfveer om een merk online te volgen is het effectieve gebruik van het merk (49%), gevolgd door aanbevelingen van vrienden (33%), online reclame op sociale netwerksites (30%) en gerichte opzoekingen op netwerksites (30%). Onderzoek heeft ook aangetoond dat 9 op de 10 GenYers wereldwijd merken willen helpen om hun aanbod te verbeteren, via co-creatie en structurele samenwerking.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.