Mediamonitor 2011

Mediabedrijven en mediamarkten 2011

Dagbladen bereiken steeds minder mensen terwijl het internetgebruik in 2011 naar recordhoogte steeg. Dat blijkt uit de jaarlijkse Mediamonitor van het Commissariaat voor de Media. Nederlandse consumenten keken gemiddelde 191 minuten per dag televisie, en naar radio werd gemiddeld 203 minuten geluisterd. 

In 2011 zijn er 300 miljoen dagbladen minder verspreid dan in 2007, een verschil van bijna 20 procent. 4 op de 5 was daarvan betaald.

De TV-zenders met het grootste marktaandeel waren Nederland 1, rtl4 en sbs6.

Het percentage huishoudens dat toegang heeft tot internet groeide in vijf jaar tijd van 83 naar 94 procent. De meest populaire media-abonnementen waren triple play, waarbij in één combinatie drie contracten worden afgesloten (telefoon, televisie, internet). In vijf jaar tijd verdubbelde het aantal klanten met een dergelijke overeenkomst van 1,2 naar 2,5 miljoen.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.