Marketing in a multiscreen world

In deze studie werden 12.000 mensen tussen de 16 en 44 jaar in 30 landen ondervraagd over hun mediagebruik van de dag ervoor.  De belangrijkste conclusie van het onderzoek is wellicht dat we wereldwijd eenderde van ons mediagebruik minimaal twee schermen simultaan gebruiken. En van die tijd wordt slechts 40 procent (14 procent van de totale schermtijd) besteed aan meshing, waarbij de activiteit van het tweede scherm is gerelateerd aan het eerste scherm - zoals het bezoeken van een website naar aanleiding van een commercial of chatten met een vriend over de serie die op tv is. 60 procent van de simultane schermtijd (22 procent van de totale schermtijd) betreft stacking, waarbij we heel andere dingen aan het doen zijn op het tweede scherm.

Het simultane schermgebruik wordt voornamelijk gedreven door de TV. Maar liefst eenderde van de tijd die consumenten voor de kijkbuis doorbrengen, wordt er een ander scherm (laptop, tablet of telefoon) bij gepakt. De belangijkste redenen om het tweede scherm te gebruiken in relatie tot de tv zijn het achterhalen van meer informatie over wat er op tv gebeurt of erover te praten. De belangrijkste redenen om het tweede scherm te gebruiken als afleiding van het eerste scherm zijn het ontwijken van tv-reclames, bijkletsen met vrienden online en het feit dat de tv niet interessant genoeg is

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.