M-commerce in Europa 2015

Een onderzoek naar de laatste online shopping trends en het gedrag van consumenten met betrekking tot m-commerce in Europa. De analyse is gebaseerd op data van 4.000 webwinkels in 7 Europese landen:

§  Welke landen kopen het meest via mobiel?

§  Om welk aandeel van de online verkopen gaat het?

§  Wat kopen consumenten mobiel en op welk moment van de dag?

Smartphones en tablet hebben zich volledig geïntegreerd in ons dagelijks leven. Dit geldt niet alleen voor consumenten maar ook voor online retailers: mobile wordt voor webwinkels een steeds grotere inkomstenbron.

Googles meest recente mobile-friendly algoritme (ook wel bekend onder de naam 'Mobilegeddon') heeft websites - en dus ook e-commerce sites - geforceerd om over een mobiele versie te beschikken. En alsof dat nog niet genoeg aanleiding is om in mobile te investeren, zijn de online uitgaven op mobiele apparaten tussen 2014 en 2015 verdubbeld. Wil men als retailer overeind blijven staan dan is m-commerce geen keuze meer.

Twenga heeft traffic op smartphones, tablets en desktops van meer dan 4000 webwinkels en 7 Europese landen geanalyseerd (Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Polen). Deze studie brengt inzicht in de trends op Europees niveau en laat zien hoe Nederland er vergeleken met andere landen voor staat. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.