IT and Marketing: Finding Harmony in the Yin and Yang of the Digital World

Om optimiaal te presteren in een digitale wereld moeten marketing en IT echt beter gaan samenwerken: de alignment tussen deze twee zijn een cruciale voorwaarde in een snel veranderende wereld. In dit rapport komen verschillende experts aan het woord over hoe je deze twee werelden dichter bij elkaar krijgt. 

 

De belangrijkste conclusies van het rapport zijn:

1. Verandering komt van bovenaf: de board, de CEO of je eigen manager moet zich verantwoordelijk voelen en zorg dragen dat de samenwerking beter verloopt. 

2. Bepaal gedeelde KPI's: zorg voor samen gedragen doelstellingen die bijdragen aan de doelstellingen van zowel marketing als IT. 

3. Investeer in onderlinge relaties: als marketing en IT samenwerken, zorg ervoor dat de teams elkaar aanvullen. Ze zijn immers samen verantwoordelijk voor je klantbenadering. Problemen in het team komt tot uiting aan de voorkant en dus voor je klant.

4. Meet je voortgang: maak transparante afspraken over wat succes is en wanneer je dat bereikt. Zo kun je bijsturen waar nodig en de juiste prioriteiten stellen.

Bron: Adobe

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.