IAB Global Mobile Advertising revenue Report

Global Mobile Advertising revenue tops €24 billion ($31.9 billion) in 2014

IAB Europe, het U.S. IAB Mobile Marketing Center of Excellence en IHS Technology hebben hun wereldwijde cijfers over mobiele-advertentie-omzet gepubliceerd. Deze omzet steeg met liefst 64,8% naar 24.0 miljard euro in 2014 (2013: 14,6 miljard euro), als gevolg van de veranderingen in het gebruik van devices, een veranderend consumptiepatroon verrijkende initiatieven vanuit de sector.

Mobile display laat wederom de grootste stijging zien met 88,1%, gevolgd door mobile search met 55.2%. Messaging groeide 13%, waarbij gebruikers blijven switchen van 'operator-owned messaging' (sms) naar 'app-based messaging platforms'.

Search is niet langer het dominante segment, met een aandeel van 46,1% share (11 miljard euro) in 2014. Het is inmiddels ingehaald door display met een aandeel van 47,4% (11,4 miljard euro). Messaging heeft een 6,6% aandeel (1,6 miljard euro).

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.