IAB Advertiser Mobile Audit report

Merken krijgen meer grip op mobiel: global mobile advertising revenue tikt de 24 miljard euro aan

Adverteerders worden steeds beter in engagement op mobiele platformen volgens het onderzoek van het Interactive Advertising Bureau Europe. Meer dan driekwart van adverteerders in de Europese auto- en retailindustrie hebben een mobiele website waarbij ruim de helft gebruikt maakt van responsive design. Het onderzoek laat echter ook zien dat er nog genoeg kansen liggen voor mobiele marketing via apps. 

Het onderzoek laat onder meer zien dat:

  • De meerderheid van retailers een mobiele website heeft.
  • Automerken op retailers vooruit lopen als het gaat om apps; 60 procent heeft een mobiele app in vergelijking tot 50 procent van de retailers. ‚Äč
  • Browsers worden beter benut dan apps: de helft van de retailers heeft een mobiele website waarop transacties plaatsvinden en slechts 25 procent faciliteert dit (ook) via een app.
  • Mobile display advertising wordt vooral ingezet voor branding. 
  • Nederland loopt hierin voorop: hier maken 44 procent van de automerken en 36 procent van de retailmerken gebruik van mobile displays voor brandingdoeleinden.  

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.