How to get community members to engage more

Impact of social capital, individual motivation, and big-five personality traits on consumer engagement behavior in a community

De kerntaak van communitymanagers is engagement onder de communityleden te creëren. Tijdens zijn scriptieonderzoek heeft Vincent GIll uitgezocht waarom leden van een community engagen. Hierdoor weten communitymanagers op welke elementen ze zich het beste kunnen richten om de engagement te verhogen.

Voor het onderzoek zijn de populairste antecedenten uit bestaande wetenschappelijke onderzoeken gepikt en in één onderzoek gestopt. In het onderzoek wordt getest welke antecedenten het belangrijkste zijn voor engagement en welke niet. De antecedenten zijn in de volgende drie groepen verdeeld:

  • Sociaal kapitaal binnen de community: er zitten vele sociale waarden in het netwerk van een community. Deze sociale waarden worden 'sociaal kapitaal' genoemd. Sociaal kapitaal staat voor een verzameling van waarden en middelen die verstopt zitten in het netwerk van relaties.
  • Motivatie van de communityleden: communityleden ontvangen persoonlijke beloningen voor hun engagement met communities. Wij mensen zijn rationele wezens en worden getriggerd door persoonlijke beloningen.
  • Karakter van de communityleden: elk persoon is anders. Karakteristieken worden vaak gebruikt in de psychologie om verschillen tussen personen meetbaar te maken en om te testen of de karakteristieken invloed hebben op het gedrag van een persoon.

Voor meer uitleg over het onderzoek zie de blog van Vincent

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.