Herstel radioreclamebestedingen in derde kwartaal 2013

Resultaten RAB over 3e kwartaal 2013

De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal van 2013 zijn met 12% gestegen ten opzichte van 2012 en bedragen ruim 47 miljoen euro. Daarmee zijn de netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal weer terug op het niveau van 2011. De bestedingen in non-spot advertising zijn flink gestegen met bijna 30%.

Alle grote branches hebben een forse stijging laten zien. Retail is nu de grootste besteder op radio en heeft 47% meer radioreclame gemaakt. Transport is gestegen met 32% en nummer drie Telecom&ICT stijgt met 46%. Opvallend is dat de grootste stijger de Mode-branche is, die vier keer meer radio inzette dan in hetzelfde kwartaal van 2012. Branches die minder radio hebben ingezet zijn Persoonlijke verzorging en Was- en Reinigingsmiddelen.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.