Global Digital Audience Report

Nieuw rapport van Turn onthult ‘s werelds meest cross channel digitale consumentengroep

Volgens het nieuwe Q2 Digital Audience Report van het cloud marketing platform Turn voelt de top 2% van het wereldwijde publiek zich vier keer meer betrokken bij merken via cross channel (een combinatie van mobiel, display, social en video) reclame. Dit elite publiek is zo in trek bij marketers dat zij 108% meer uitgeven aan reclame aan deze specifieke groep. 

De data in het rapport is gebaseerd op data-analyse van het Turn platform, dat elke dag meer dan 1.5 biljoen anonieme consumenteneigenschappen analyseert en toegang verschaft tot biljoenen reclame-impressies die zij draaien.

Dit wereldwijde premium publiek segment, de digitale elite, verdient gemiddeld $76,900 per jaar, zijn 21 tot 34 jaar oud en zijn kantoormedewerker. Turn heeft ontdekt dat zij het meest cross channel publiek segment zijn, en dit nieuwe rapport brengt deze digitale elite in kaart met bruikbare data inzichten over wie zij zijn en waar en wanneer zij met merken in contact komen.

Bevindingen in het Q2 2013 Turn Digital Audience Report over de Digitale Elite, het meest cross channel geörienteerde publiek, zijn onder andere:

  • De digitale elite zal 32 keer meer met merken in aanraking komen via drie of meer verschillende kanalen dan andere consumenten groepen.
  • Hun gedrag maakt hen aantrekkelijk voor adverteerders. Zij gaven 40% meer uit dan in Q1 2013 om de elite groep te bereiken.
  • 83% van de digitale elite woont in de Verenigde Staten, dit is 2% minder dan in Q1. Zoals verwacht is er explosieve groei in de EU, Azië en Zuid Amerika. Een echte wereldwijde elite dus.
  • In de Verenigde Staten houdt de digitale elite van fast-food, kopen ze mannen kleding en zijn ze hoog opgeleid.
  • De Britse digitale elite geeft de voorkeur aan documentaires en comedy, en gaat liever hardlopen dan golfen.
  • In Duitsland ligt de focus van deze groep op auto’s, volgen ze de politiek en houden ze van soep.
  • De Franse elite volgt de economie op de voet en reageert op koopjes.
  • De Italiaanse digitale elite kijkt drama’s en geeft geld uit aan luxe kleding en huisdieren.
  • In Nederland geeft de digitale elite hun geld uit aan boeken en reizen, en houdt ze van hockey.

“Marketers beginnen het belang in te zien van het betrekken van de digitale elite bij hun eigen merken en in dialoog te zijn met deze elite via meerdere kanalen” zegt Paul Alfieri, vice president van marketing, Turn. “In 2013 is er een stijging van 200% geweest van het gebruik van betaalde data door onze klanten om campagnes uit te rollen via display, mobiel, video en social media. Het resultaat hiervan is duidelijk te zien aan de stijging van hun resultaten als zij consumenten via alle media bereiken.

Het rapport belicht ook andere belangrijke data voor marketers in de V.S., EU en Azië, zoals eCPM trends via kanalen en regio’s – inzichten die mogelijkheden demonstreren om het publiek efficiënt en op schaal te bereiken.

Andere bevindingen van het rapport van het Q2 2013 Digital Audience Report zijn onder andere:

  • Online video is significant duurder geworden, met een stijging van 10.4% van $9,99 eCPM in Q1 naar $11,03 in dit kwartaal. Veel impressies zijn verschoven van de lagere prijs klasse (de lagere 25% van de prijzen) naar de middelste prijs klasse (naar de mediaan). Dit is een indicatie van een ontwikkeling van de markt, waar het makkelijk kopen aan de lagere kant van de markt begint af te nemen.
  • Display reclame eCPM heeft haar klim voortgezet met een groei van 15%, van $1,06 naar $1,22 in Q2. Dit komt doordat de groei van privé marktplaatsen helpt de prijzen vast te zetten, en het gebruik van betaalde data door adverteerders om zo meer waardevolle inventaris te vinden.
  • Mobiel eCPM is omhooggeschoten met 40%, van $.72 in Q1 Naar $1.01 in Q2. Deze golf komt door het toenemen van vraag naar kwaliteits inventaris door adverteerders, en specifiek gezien de concurrentie voor iOS (iPhone en iPad) inventaris, welke typisch een hogere eCPM aantrekt.
  • Social steeg met 62%, met Facebook en Facebook exchange reclames van $.35 in tegenstelling tot $.24 eCPM in Q1. Grote merken kijken naar Facebook als een bron van het premium herrichten van impressies.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.