From transactions to relationships

Connecting with a transitioning shopper

Consumenten zijn vaker bereid om hun persoonlijke gegevens te delen met retailers, met name als ze in ruil daarvoor iets terugkrijgen - bijvoorbeeld een gepersonaliseerde ervaring of aanbieding. Volgens de bevindingen uit het onderzoek is het percentage consumenten dat bereid is om zijn huidige locatie via gps met retailers te delen in een jaar tijd bijna verdubbeld, tot 36 procent. 38 procent van de consumenten is bereid zijn mobiele telefoonnummer te verstrekken om sms-berichten te kunnen ontvangen en 32 procent is bereid zijn social handles te delen met retailers.

Het onderzoek benoemt o.a. de vijf belangrijkste omnichannelmogelijkheden:

  1. Prijsconsistentie in de verschillende winkelkanalen 
  2. De mogelijkheid om items die in de winkel niet op voorraad zijn te bestellen en thuis te laten bezorgen
  3. De optie om de status van een order te volgen
  4. Een consistent productassortiment in de verschillende kanalen
  5. De mogelijkheid om online aankopen in de winkel te retourneren

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.