Facebook by the numbers 2015 - AdRoll

Volgens een survey onder 1000 marketeers blijkt dat sociale media het hot topic zijn als het gaat om retargeting. Sinds Facebook de Facebook Exchange lanceerde, heeft het platform een centrale rol hierin genomen. 

Voor dit rapport is data geanalyseerd afkomstig van de AdRoll Retargeting campaign op basis van een wereldwijde klantendatabase. De conclusies uit het rapport zijn gebaseerd op 55.000 campagnes die 37 miljard impressies genereerde tussen 1 juli 2014 en 30 juni 2015. 

Highlight uit het rapport

  • Globally, AdRoll saw a 31% increase in average spend per advertiser (ASPA) on Retargeting on Facebook.

  • AdRoll customers saw a signicant performance improvement after adding Facebook to an existing display retargeting campaign. Our advertisers saw a 92% increase in impression reach, 9% drop in cost per thousand impressions (CPM), 27% decrease in cost per click (CPC), and 26% increase in click-through rates (CTR).

  • AdRoll business-to-business (B2B) marketers realized that Facebook is more than a consumer channel. They used Retargeting on Facebook for content marketing and as a way to increase social engagement. B2B CTRs increased by 140% and ASPA increased by 60%.

  • In AdRoll campaigns, compared to static ad creative, dynamic personalized creative had a 24% higher CTR, 6% lower CPC, and 41% lower cost per acquisition (CPA).

  • More advertisers are adopting cross-device retargeting, which is increasing overall advertising performance. When adding mobile retargeting to an AdRoll Facebook campaign, advertisers saw a 60% increase in impression reach, 64% increase in CTRs, and 36% drop in CPCs. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.