Every breakthrough product needs an audience

De invloed van internet op aankoopbeslissingen

In dit rapport (n=29.000) onderzoekt Nielsen in welke mate het internet een rol speelt bij de oriëntatie op en aanschaf van nieuwe producten. Met name als het gaat om elektronica (81 procent), huishoudelijke apparaten (77 procent) en muziek (69 procent), zo blijkt. 

Meer dan de helft van de respondenten wereldwijd vindt internet belangrijk als het gaat om het aankopen van nieuwe kleding (69 procent) en auto’s (68 procent). In mindere mate geldt dit voor consumptiecategorieën als voedsel en dranken (62 procent), persoonlijke hygiëne (62 procent), gezondheid/receptvrije geneesmiddelen (61 procent) en haarverzorging (60 procent).

Op eigen initiatief online informatie zoeken over producten wordt het meest gedaan door online kopers (67 procent). Consumenten worden daarnaast beïnvloed door websites van merken of fabrikanten (55 procent), fora (43 procent), social media (43 procent), banneradvertenties (42 procent) en video-sharing sites (37 procent).

 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.