Demystifying the online shopper

10 myths of multichannel retailing

Bij webshopeigenaren bestaan veel onderzekerheden over het opzetten van een multichannelstrategie. In dit rapport ontkracht PwC 10 mythen op dit gebied. Een multichannelstrategie opzetten om een bredere doelgroep te bereiken kan voor retailers een ingewikkelde kwestie zijn. Verkeerde informatie kan ervoor zorgen dat een retailer andere verwachtingen van een dergelijke strategie heeft. 

De mythes zijn:

  • Mythe 1: Social media zullen in de toekomst een onmisbaar retailkanaal zijn
  • Mythe 2: Fysieke winkels dienen in de toekomst enkel als toonzaal
  • Mythe 3: Tablets worden binnenkort vaker gebruikt voor online winkelen dan de pc
  • Mythe 4: Door globalisering ontstaat een steeds identiekere consument
  • Mythe 5: China biedt het toekomstmodel voor online retail
  • Mythe 6: Local is always better
  • Mythe 7: Internationals als Amazon zullen altijd een schaalvoordeel hebben op lokale online winkels
  • Mythe 8: Retailers hebben online een betere positie dan merken omdat zij dichter bij de consument staan
  • Mythe 9: Online retail kannibaliseert andere verkoopkanalen
  • Mythe 10: Lage prijzen de drijfveer om geld uit te geven bij hun favoriete retailer

Lees ook de blog.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.