De consument wordt Marketing Director in 2016 - Edelman

Edelman benoemt de consument tot de Consumer Marketing Director en blikt in de Digital in 2016 Trends Forecast vooruit. Consumenten zijn empowered, kritischer en machtiger dan ooit. Zij vertellen merken nu wat zij willen, vragen en verwachten meer van hen. Ze vinden het belangrijk dat er naar hen wordt geluisterd en dat merken ook antwoorden. Edelman bekeek de ontwikkelingen op het gebied van content, influencer engagement en technologie.

Ieder jaar blijkt uit de Edelman Trust Barometer dat consumenten het meeste vertrouwen hebben in mensen waarmee zij zich kunnen identificeren. Eén van de trends die Edelman voorspelt, is dat dit jaar influencer marketing belangrijker wordt dan ooit. Authenticiteit, relevantie en creativiteit zijn key. Merken die relevant willen blijven betrekken de Consumer Marketing Director bij hun marketingstrategie.

De conclusie:

As marketers, we’ll shape consumer-centric videos with impact, leverage influencers creatively, drive purchases when and where consumers are ready to buy, leverage social listening more strategically and test technology that tracks consumer behavior across devices. This year will bring customized experiences that transcend device and geography, seamlessly fitting into consumers’ multi- screen world in a way that’s authentically integrated, always-on and engaging. We look forward to watching the year unfold. 

Bron.

 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.