Click Here: The State of Online Advertising

New insights into the beliefs of consumers and professional marketers

In hoeverre kunnen consumenten zelf beoordelen of advertenties hen beïnvloeden? Dat is even de vraag. Toch is ook de perceptie van klanten belangrijk, en die heeft Adobe in dit rapport onderzocht. Hieruit blijkt dat Amerikaanse consumenten advertentie op sociale media en in mobiele apps niet waardeert. Ook online advertenties in het algemeen zijn niet favoriet; consumenten zien liever televisiereclames of advertenties in printmagazines. Bijna drie op de tien consumenten geeft aan dat user-generated content de beste vorm van online adverteren is.

Dat sociale advertenties het niet goed doen bij consumenten zegt niks over de mate van 'organisch' (non-paid) merkwaarde. Meer dan de helft van de consumenten zeggen graag welke producten zij waarderen. Ook zijn consumenten geïnteresseerd in de 'likes' van anderen, echter zegt slechts 2 procent van de respondenten dat zij aankopen doen op basis van deze aanbevelingen van anderen. Het is hier en daar al vaak beschreven, en 53% ziet hem graag komen: de 'dislike' knop om ontevredenheid te kunnen uiten. 

 

We haalden het net al even aan, maar slechts 3 procent van de respondenten zegt advertenties in social media te waarderen. Advertenties bekijken via een mobiele applicatie zegt zelf niemand te willen. Online advertising in het algemeen wordt vaak bestempeld als ergerlijk, afleidend en overal & nergens. Toch ziet 9 op de 10 consumenten het belang van advertenties om de verkoop te stimuleren. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.