Mobile Analytics Report February 2014

Bereik van mobiele advertenties verdubbeld ten opzichte van 2013

Het bereik van mobiele advertenties is begin dit jaar bijna verdubbeld, vergeleken met 2013. Dit rapport biedt inzicht in het gedrag van gebruikers van mobiele devices en de factoren die bepalend zijn voor de gebruikerservaring van mobiele diensten. Veel gebruikers verwachten dezelfde prestaties van hun mobiele device als wanneer ze gebruik maken van bijvoorbeeld een vaste computer. Maar een goede gebruikerservaring is pas het begin.

Mobiele advertenties krijgen meer ‘air time’

Het aantal mensen dat wordt bereikt met mobiele advertenties is ten opzichte van 2013 bijna verdubbeld. Op dit moment ontvangt nog slechts één op de twintig mobiele gebruikers video-advertenties. Citrix verwacht dat dit aantal sterk zal gaan groeien, onder meer door de introductie van auto-play voor video-advertenties door Facebook in december 2013. Wat opvalt, is dat 59 procent van de respondenten denkt dat mobiele advertenties niet meetellen voor hun maandelijkse databundel. 

Mobiele gezondheidsapps zijn populairder dan ooit

Gezondheidsapps groeien het snelst van alle soorten apps. De populairste gezondheidsapps hebben betrekking op fitness en hardlopen, afvallen en voeding. Citrix voorspelt een toename van de impact van gezondheidsapps op het dataverkeer door de populariteit van wearable devices zoals Nike+, FuelBand en Pebble. 

Mobiele gebruikers zijn gek op spelletjes

68 procent van de respondenten is licht verslaafd aan tenminste één van de spelletjes op hun mobiele device. 10 procent van de mobiele gebruikers speelt spelletjes via hun mobiele netwerk, Citrix verwacht dat dit aantal zal stijgen. 

Sociale netwerken zien toename in video’s

De introductie van Vine en de integratie van video in Instagram (Facebook) hebben een groot aandeel gehad in de groei van het aantal gedeelde video’s. De gedeelde data op sociale netwerken bestaat nu voor 32 procent uit video, foto’s zorgen voor 63 procent van het dataverkeer, en tekst 5 procent.   

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.