BrandZ top 100: The most valuable global brands 2013

Brand value increases across categories

Het afgelopen jaar is de merkwaarde van Apple met 1% gestegen. Het is hierdoor, net als voorgaande jaren, het meest waardevolle merk ter wereld geworden, zo blijkt uit de Millward Brown Brandz Top 100, een lijst met meest waardevolle merken wereldwijd. Apple is goed voor een waarde van 185 miljard dollar. Google staat op de tweede plek met een waarde van 114 miljard dollar (+5%). 

In de top 10 zijn veel technologiemerken te vinden, onder andere IBM (3), AT&T (6), Microsoft (7) en Visa (8). Gemiddeld stegen de top 100 merken met 7 procent in waarde. Merken uit de kleding, retail en personal care industrie groeiden het sterkst in waarde (resp. 21, 17 en 11 procent). 

Wat wel opvallend is, is dat als je Apple niet meerekent de merkwaarde in de technologiesector dit jaar voor het eerst is gedaald met 1 procent. De afgelopen jaren groeide de waarde van de technologiebedrijven met gemiddeld 8 procent. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.