Big data en online marketing

De hoeveelheid opgeslagen data op het internet neemt steeds sneller toe. De constatering dat zowel personen als organisaties steeds meer content en data creëren is niet nieuw. Wel is het dankzij de technische ontwikkelingen mogelijk om data steeds sneller verwerken en daardoor online marketing beter te personaliseren en de gehele route van de klant in kaart te brengen.

De term ”Big Data” is een breed begrip en veel organisaties willen hier graag ‘iets’ mee doen, maar concrete oplossingen, blijven vaak achter. Om “Big Data” meer tastbaar te maken en een gefundeerde inventarisatie te maken van de mogelijkheden om met Big Data het effect van online marketinginspanningen te vergroten, heeft Indenty onderzoek laten doen.

De constatering dat zowel personen als organisaties steeds meer content en geregistreerde data creëren is niet nieuw. Wel is het dankzij de technische ontwikkelingen mogelijk om data steeds sneller verwerken en daardoor online marketing beter te personaliseren en de gehele route van de klant in kaart te brengen.

Het onderzoek

De whitepaper is geschreven door Oscar Olthoff als onderdeel van zijn afstudeeronderzoek voor de master Business Administration aan de Universiteit Twente in opdracht van Indenty. Deze whitepaper is een afgeleide van zijn master thesis: Value From Big Data, A study on the creation and capturing of value from Big Data.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.