B2B Content Marketing: 2013 Benchmarks, Budgets, and Trends

The state of B2B content marketing in North America

Uit dit onderzoek (n=1.416) van het Content Marketing Institute en Marketingprofs blijkt dat het Amerikaanse bedrijfsleven wederom meer heeft uitgegeven aan contentmarketing. B2b contentmarketeers geven gemiddeld 33% van hun marketingbudget uit aan contentmarketing. Dat is een toename van 26% ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast is 54% van plan de contentmarketing uitgaven komend jaar te vergroten.

Andere resultaten

  • Gemiddeld worden 12 verschillende contentmarketing instrumenten ingezet.
  • Bijna de helft bestempelt sociale media als effectief/zeer effectief. Dit percentage is gestegen in vergelijking tot vorig jaar. 
  • Naamsbekendheid vergroten, het werven van klanten en interesse opwekken bij potentiële klanten zijn de belangrijks doelen van contentmarketing.
  • Het produceren van voldoende content ziet men als de grootste uitdaging voor 2013. Maar ook het maken van content die voldoende interessant en afwisselend is blijft lastig.
  • Slechts 36% van de geïnterviewden vindt dat de content marketing van hun bedrijf effectief is. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.