Asia: The Leading App Market in the World

Distimo Publication Januari 2014

De Aziatische app store markt is als een trein die niet gestopt kan worden. De maandelijkse publicatie van Distimo staat deze maand daarom volledig in het teken van die markt. Om te achterhalen welke trends er spelen werkt Distimo voor deze publicatie samen met Wandoujia, een leidende mobiele zoekmachine voor Androidgebruikers in China.

  • Azië is de meest lucratieve app markt er wereld. 41 procent van de totale omzet in december 2013 kwam uit Azië, Noord Amerika was goed voor 31 procent en Europa voor 23 procent.
  • De omzet in Azië groeide met 162 procent ten opzichte van vorig jaar (december 2012 tov december 2013). Ter referentie: de omzet in Noord America groeide met 46 procent.
  • Japan was zonder twijfel het meest lucratieve land in Azië, gevolgd door Zuid Korea, China, Taiwan en Hong Kong.
  • Freemium is het leidende business model in Azië.
  • Zuid Korea zag de grootste omzetgroei: 271 procent. Google Play was voor het grootste deel verantwoordelijk. 
  • Angry Birds Go! was de meest gedownloade game in Azië in december 2013, gevolgd door 保卫萝卜2:极地冒险 (CarrotFantasy 2: Polar Adventure), en 史上最坑爹的游戏 (The Hardest Game in History).
  • Op het Android platform Wandoujia was de meest gedownloade app 12306官方, een app om treinticks mee te reserveren.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.