Ad Spend report H1 2014

De omzet in display advertising is voor het eerst sinds de economische crisis met dubbele cijfers gestegen. Deze vorm van online adverteren groeide het eerste halfjaar van 2014 met 16% ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Binnen display is mobile met een groei van 72% het snelstgroeiende medium en breekt daarmee definitief door. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor de digitale advertising en interactieve marketingindustrie.

De aantrekkende economie en verschuivingen in marketingbudgetten van traditionele naar online media zorgen waarschijnlijk voor de sterke groei in display advertising. Mobile advertising is binnen display het snelstgroeiende platform, met een groei van maar liefst 72% ten opzichte van het eerste half jaar 2013.

Video advertising neemt toevlucht

Binnen display advertising is video het snelstgroeiende format. Het afgelopen halfjaar groeide de omzet van online adverteren via video’s met 46% ten opzichte van het eerste halfjaar in 2013.

Programmatic Trading groeit

Niet alleen display advertising groeit, maar ook de totale online advertentiemarkt laat een sterke groei zien. In het eerste halfjaar van 2014 is de markt met 14% gegroeid en dit resulteerde in een omzet van 701 miljoen euro. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.