2013 Europe Digital Future in Focus

Key Insights from 2012 and What They Mean for the Coming Year

In dit rapport presenteert comScore hoe het ervoor staat met digitaal Europa. Hoeveel wordt er in Europa gebruik gemaakt van het web, online video, mobile en search? Het rapport bevat ook een scorecard voor alle 18 onderzochte Europese landen.

Een paar van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek:

  • 408,3 miljoen mensen gingen in 2012 in Europa online met een PC of laptop. Een toename van 7 procent ten opzichte van 2011. 
  • Turkije heeft het grootste aandeel jonge internetgebruikers (15-24 jaar) in Europa, terwijl Duitsland het grootste aandeel oudere gebruikers kent (55+ jaar).
  • Meer dan 23 miljoen mensen in de EU5 (Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje) beschikken zowel over een smartphone als een tablet (gemeten in Q4 2012).
  • De meeste tijd die Europeanen online spenderen gaat naar sociale media. Gemiddeld spenderen zij 6,7 uur per maand aantal sociale netwerken en blogs.
  • 8 van de 10 Europese internetgebruikers bezochten in december 2012 een nieuwssite. De 'time spent' nam 10 procent toe ten opzichte van 2011.
  • 14,1 procent van de EU5 smartphonegebruikers kochten een product of dienst via hun device (gemeten in Q4 2012).
  • 2 op de 3 Nederlanders internetgebruikers bezochtein december 2012 een banksite. In Zwitserland was dit slechts 18,8 procent.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.