2013 Consumer views of email marketing

In dit rapport vraagt het Amerikaanse BlueHornet consumenten hoe zij e-mail gebruiken, en vroeg hen naar hun kijk op e-mailmarketing, opt-in en uitschrijfvoorkeuren. 

Het opbouwen van een kwalitatieve database is een belangrijk onderdeel van e-mailmarketing. Een bedrijf kan, zeker gezien het aantal kanalen, op meerdere momenten in contact komen met de klant en een opt-in vragen. 82% van de consumenten geeft aan dat ze in het afgelopen jaar zich hebben ingeschreven via een formulier op de website van een merk. Opvallend is offline inschrijving bij het point-of-sale tweede staat op de lijst met meest gebruikte methoden om je in te schrijven voor een nieuwsbrief. Voor alle retailers een interessante kans. Het aantal mensen dat een via sociale media toestemming heeft gegeven voor opt-in (39,7 procent) is nagenoeg gelijk aan het aantal mensen dat toestemming gaf via een papieren formulier.

Uit het onderzoek van BlueHornet blijkt dat 47,1 procent van de ontvangers zal overwegen om de e-mail te blijven ontvangen als zij op dat moment de verzendfrequentie of voorkeuren kunnen aanpassen.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.