@gert-jan, helemaal gelijk..ik denk wel dat die tijd snel komt dat groot deel van de kennis van de "middlemen" gedigitaliseerd wordt. Daarna gaat het alleennog maar om verbinding: fysiek of digitaal..Boris
- vrijdag 15 juli 2011, 8:02
@daniel idd evolutie maar voor veel bedrijven nog revolutie... De stelling van @kevin, nog nooit zo over gedacht maar de sleutel tot meer acceptatie en toepassing van social media begint idd at the bottom...bij binnenkomst (recruitement);-)
- vrijdag 10 juni 2011, 12:06
@hans je zou het denken. Ik merk echter vaak dat ondanks het feit dat veel mensen het prive "doen" zij dit niet kunnen vertalen naar toepassingen in hun werk. Raar maar waar: "zo doen wij dat hier niet...." Dus de zkaleijke mogelijkheden worden in NL nog verre van benut.
- vrijdag 10 juni 2011, 8:05
@folko het is idd een kwestie van definitie. Conversies definiëren wij als iemand die een interesse formulier invult. Overigens huiskliks is voor de consumenten/makelaars markt, voor de vastgoedbranche doen wij dit via Oniveka en daar hebben wij dan ook goede stats van mbt de diverse kanalen en de gem. kosten per lead/conversie.
- vrijdag 25 maart 2011, 13:48
Wij gebruiken (en hebben toegang tot) de API voor het genereren van advertenties op Facebook voor huizen op Funda en Jaap via huiskliks.nl, volgens Facebook zijn wij een van de grootste adverteerders op Facebook in NL (weet niet of Facebook dit tegen iedereen zegt;-)).
- donderdag 24 maart 2011, 21:57
@ritzo, herkenbaar! We hadden onlangs ook een rondleiding door een makelaar voor @nijestee, wist geen enkele vraag uit zijn hoofd:"moet ik even nakijken" #fail. Hulde idd voor @dagmarbolwijn die daadwerkelijk de makelaardij in Groningen verandert.
@Ray, gefeliciteerd met de lancering van woonrapport! Het voorbeeld rapport zal voor veel mensen een handige steun zijn tav hun aankoopbeslissing. Wat is het spcifieke verschil tussen woonrapport en de online zaken die je bij het kadaster.nl kunt opvragen?
Overigens zie ik niet meteen de "plaatsingsmotor", hoe werkt die?
@jaap er moet nog veel gebeuren bij de projectontwikkelaars tav e-mailmarketing en fatsoenlijke follow up.
Boris
- zondag 21 november 2010, 14:21
Ik denk dat dit geen echt verdien model is, in ieder geval niet duurzaam voor Twitter. Twitter is een broadcast platform. Als er een goed verdien model zou zijn geweest, had twitter dat allang in place gehad. Bedenk eens alle diensten derden die intussen aan twitter gekoppeld zijn en die allemaal een freemium vorm hebben, dat onderschrijft mijn stelling dat het heel moeilijk wordt voor twitter een goed businessmodel op te zetten. Als er echt geld verdiend zou kunnen worden met twitter dan was dat al gebeurd en dan had twitter een dergelijke dienst allang gekopieerd. Echter ze zijn er niet!
De echte winnaars op twitter zijn de merken en iedereen is uiteindelijk een merk op twitter. Twitter is en fantastisch snel communicatie platform dat uniek is en daarom populair. Facebook en Hyves zijn gesloten en daarom uiteindelijk minder interessant voor de merken en de mensen om snel en makkelijk een groot bereik te hebben.
Dank aan @pkitano voor de inzichten.
- vrijdag 19 november 2010, 9:30
LOL, Nico van Veen, gebruik je internet of zit je achter het bureau boekjes uit het jaar kruik te lezen? Wij leveren per week ongeveer 4 projectwebsites voor nieuwbouw projecten in Nederland! Wij hebben aan diverse projectontwikkelaars communities geleverd...400+ in Nederland en die worden goed gebruikt. Wij zijn de grootste NL adverteerder op Facebook naast de A-merken, volgens Facebook zelf...met alleen nieuwbouwprojecten.
Dat de corporaties achterlopen klopt maar de commerciële partijen lopen absoluut voor!
Wellicht interessant voor inzicht in SM en de "bouwbranche" www.bringyourowncoffee.nl
- donderdag 14 oktober 2010, 12:17
Wij hopen ook dat door deze site politici beter gaan communiceren (is niet zenden) met de burgers. Het wordt met verkiezingstweets hiermee openbaar en inzichtelijk. Bovendien liggen alle tweets nu vast en kunnen eventueel voor "future reverence" gebruikt worden;-)
- vrijdag 14 mei 2010, 12:10
@markkeuter helemaal juist wat betreft die API, wat zou dat een interessante casus zijn: vergelijkende ads op allerlei sites, blogs, etc.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met je eerste opmerking. Door de koppeling van huizendata aan Google Maps/Base en de mogelijkheid om allerlei andere informatie te koppelen, zal Google op termijn juist een beter inzicht geven in locatie, locatie, locatie dan commerciele partijen dat kunnen, juist vanwege de koppeling met externe, user generated content.
- vrijdag 29 januari 2010, 14:50
@patrick
Ik denk dat ontwikkelingen in een betere informatievoorziening voor een daling van de kosten gaat zorgen. Dit vanwege het feit dat de informatie monopolie die makelaars hadden op een aantal gebieden kleiner wordt/verdwijnt en dat zie je in eerste instantie in de prijs.
De versnelling voor makelaar 2.0 wordt niet dit soort specifieke zaken versneld. De gehele verandering van het "echte" handje (old school netwerken) schudden naar het "digitale" handje schudden (social networks) plus de real time search revolutie voor de echte versnelling zorgen.
De unieke meerwaarde van de makelaar 2.0 ligt hem in de transparantie van het handelen. Deze beroepsgroep heeft zich, ondanks argumenten van vraag en aanbod, in het verleden niet van haar beste kant laten zien. Tegenwoordig kan dit veel makkelijker afgestraft worden door alle online ontwikkelingen. Een naam Googlen doet wonderen.
4 - ok.
@peter zo lust ik er nog wel een paar!
- maandag 14 december 2009, 22:41
Beste Peter,
Wij werken niet intensief samen met Jaap, waar haal je deze wijsheid vandaan?
Boris Geheniau
Fundament All Media
- maandag 14 december 2009, 16:10
@ronald dank! ben het helemaal eens met wat je zegt. Zelf hebben we nu net een campagne gedaan voor een nieuwbouw ontwikkelaar en hebben betere return gekregen via Facebook dan via Funda...en dan heb ik het nog niet eens over de kosten!!!
Things are a changing...
Boris
- maandag 30 november 2009, 17:05
@Hansvoorn bedankt. @oli4b ben benieuwd en hou me op de hoogte van de ervaringen die je hiermee op doet.
Boris
- dinsdag 24 november 2009, 12:25
Prachtige verhalen allemaal en gelukkig heeft iedereen gelijk. Echter om een duidelijk beeld te krijgen waarin nu iedereen gelijk heeft moeten de cijfers wel duidelijk zijn. Dus als makelaarsbasis enige achtergronden zou willen verstrekken omtrent die 13% zou dat fijn zijn. Anders is het het zoveelste geblaat van een leuke nieuwe startup.
Daarnaast graag enige verduidelijking rondom: "..aangeboden via internetmakelaars even lang te koop staan als huizen die via de traditionele makelaar worden aangeboden.." lijkt mij logisch vanwege het feit dat de meeste huizen (ik heb geen cijfers maar spraak uit ervaring en fingerspitzen...) idd ook via internet aangeboden worden. Kortom een gevalletje omzet per vierkante koevoet..
Bovendien ben ik benieuwd wat nu precies het grote voordeel is van deze site t.o.v. Funda, Jaap,Beetjehulp, Zuka, etc.
Kortom, ik ben het helemaal eens met Ron van V. de consument heeft meer behoefte aan transparantie ipv een nieuwe aanbieder. Tenzij deze nieuwe aanbieder meer transparantie biedt en dat kon ik niet snel ontdekken op makelaarsbasis.
Enlighten me!
- woensdag 4 november 2009, 10:54
Heijmans wint Bouwkennis Marketing Jaarprijs 2009! 1-0 voor de consumenten!
- vrijdag 18 september 2009, 14:56
@paulhottinga dank voor de reactie. Het zijn geen exclusieve deals die Google sluit. Zij moeten wel de software en API dusdanig configureren zodat de data goed opgevangen en verwerkt kan worden: € tekens, etc. Echter zij hebben een dusdanige positie dat de vraag is wie zich aanpast..zij of de partijen die op Maps willen.
Voor de rest kan iedereen zijn data via Maps ontsluiten. Lees ook http://cli.gs/Qa86dn google wordt huizenzoeksite (mei 2008).
Boris
- maandag 10 augustus 2009, 9:40
Intussen geeft het mobiele zoeken geen foutmeldingen meer!
- maandag 29 juni 2009, 12:56
Ik ben vereerd met alle reacties die ik heb mogen ontvangen op bovenstaande column.
Allereerst is de Nederlandse markt natuurlijk niet te vergelijken met de markt in de VS echter we hebben wel allemaal te maken met grote economische zorgen: werkeloosheid, te hoge huizenprijzen en geen "financieel" verkeer meer. Deze aspecten zijn wel degelijk van zeer grote invloed op de huizenprijzen.
Ten aanzien van de mogelijke prijsdaling...het is pessimistisch maar niet geheel onrealistisch. Dit cijfer is de uitkomst van een groot onderzoek van Rabo/bouwfonds, zij gaan van dit cijfer uit en toevallig blijkt dat o.a. het IMF dit ook vindt: "In de eurozone bestaat geen algemene huizenindex; de huizenmarkten zijn zeer lokaal en cijfers worden dan ook landelijk bijgehouden. In Nederland kennen wij onder andere de cijfers van het Kadaster en de cijfers van de NVM. Begin deze maand publiceerde het IMF een rapport over de woningmarkt waarin werd gezegd dat de huizenprijzen in Nederland mogelijk 30% te hoog zouden zijn. Van diverse zijden kwam als reactie dat het IMF in zijn onderzoek geen rekening hield met de specifieke situatie in Nederland zoals de krapte op de woningmarkt en onze belastingaftrek." deze quote komt uit het artikel: "Huizenmarkten: Klampen we ons vast aan een strohalm?" (http://cli.gs/z7dE4V ) van Herma Boom senior beleggingsspecialist bij MeesPierson. Check ook het artikel:"Een ding is zeker: woningprijzen in Nederland zullen scherp dalen" (http://cli.gs/Wne9Sj ) . Ik hoop dat de uiteindelijke daling meevalt!
Ik denk tevens dat we af moeten van de cijfers die de NVM ons voorschotelt, zij hebben een belang bij positieve cijfers en je zou ze ervan kunnen verdenken dat de cijfers niet altijd de echt juiste zijn.
De richting die het AFM nu opgaat, lijkt mij idd heel gezond, het is volgens mij niet verstandig toekomstige prijsstijgingen te financieren. De waardestijging wordt snel teniet gedaan door allerlei partijen die op een of andere manier van deze "over-financiering" een graantje meepikken. Daarnaast zou de voorgestelde AFM maatregel weleens een opmaat zijn voor de hypotheek aftrek...Overigens is de timing van de aankondiging van de mogelijke maatregelen van het AFM niet echt handig in deze markt.
- zondag 3 mei 2009, 20:50
@nico ik heb ook geen linkje geplaatst (moet je voor inloggen via je google account..). Dank voor de Alexa link.
Hoe staat het met de rechtzaak tegen 1000000huizen?
Boris
- vrijdag 17 april 2009, 10:33
@Wouter
Dit is een persoonlijk verhaal dat ik juist gebruikt hebt om e.e.a. te verduidelijken. De kern van mijn betoog is, dat door (her)nieuw(d) vertrouwen en openheid van zaken de kans op herstel een stuk groter is dan wanneer men op de oude voet doorgaat. Over erger nog als men juist nu probeert een paar extra centen op te halen terwijl er al heel veel betaald is...
- maandag 9 maart 2009, 16:53
Beste Walter,
Het geheel zal in Amsterda plaatsvinden. Ik stel voor dat de groep IDM studenten deelnemen aan de Live Meeting. Heel makkelijk allemaal live te volgen vanachter je laptop...kijk voor instructies op http://www.nieuwbouw20.nl
Boris
- maandag 9 februari 2009, 15:56
@albert ben benieuwd naar de voorbeelden?
- dinsdag 23 december 2008, 10:25
@erwin kijk eens in Groningen;-)
- maandag 22 december 2008, 20:28
@stephanie dank voor de reactie. Gezien de huidige huizensituatie zal een nieuwe werkelijkheid voor de makelaardij gaan gelden. Ben het helemaal met je eens!
Wellicht een toelichting op de social network gadgets die huislijn biedt?
Boris
- woensdag 17 december 2008, 18:15





