Dank nogmaals voor je boeiende presentatie Peter. Veel nuttige tips en inzichten in wat werkt wel/niet.
- maandag 7 november 2011, 9:46
Interessant. Gebruik de Galaxy I, maar ben niet onder de indruk van de prestaties.Heel veel errors, toestel hangt te vaak, multitasking is vragen om problemen. De Tab daarentegen is een uitstekend apparaat, dus ze kunnen het wel bij Samsung.
- vrijdag 22 juli 2011, 9:58
Tsja, ik gebruik RSS steeds meer. Feedly is mijn 'krant', mobiel/tablet/web. Halen en brengen van info via platformen als Twitter en Facebook: push via gekoppelde RSS feeds. Maar goed: n=1.
- maandag 9 mei 2011, 9:51
@evr Getest. Feedback gegeven. Nog geen nieuwe versie gezien.
- maandag 7 februari 2011, 19:43
Hee Karin,
Dank voor je reactie. Die ronde tafel komt er in februari (mede door jouw hulp). Kijk ik ook naar uit.
- dinsdag 4 januari 2011, 21:14
@LarsM Da's goed om te horen, dank voor je reactie :)
- donderdag 30 december 2010, 11:54
Aanvraag zit in de mail. Wil graag testen. App heeft zeker toegevoegde waarde. Type ik een adres in en browser in op een mobiele app (tablet gaat nog, telefoon is al een stuk onhandiger) of druk ik op een icoon en krijg ik de laatste berichten van die bron te zien. Gebruik ook al apps van Techcrunch, Mashable, Bright, Androidworld. Dit is een prima toevoeging.
- dinsdag 21 december 2010, 22:42
@Erwin Eens. In de beschreven testopzet (bij meerdere opdrachtgevers, allen BtC) zijn de resultaten van de aanbiedingen gebaseerd op datamining veelal (dus zeker niet altijd) beter dan de boerenverstandpropositie. Beter is in dit geval tussen de 1x en 3x verbeterd resultaat. Echter, dit effect zwakt af in de tijd. In incidentele gevallen was de boerenverstandpropositie overigens beter. Verhouding? Uit het hoofd: < 10% van de gevallen.
Moeilijker wordt het als er geen data beschikbaar is waarmee verborgen verbanden kunnen worden aangetoond. Dan moet er meer en vaker getest worden totdat een optimale propositie gevonden is.
- vrijdag 12 november 2010, 17:00
@erwin de basis van mijn verhaal is niet 1 case, maar een verzameling van diverse opdrachten. Succes verschilt per uitvoering. In dit geval kies ik, waar mogelijk, voor een test met 2 varianten. 1 aanbod op basis van boerenverstand: als x, dan y. Daarnaast een aanbod geheel gebaseerd op datamining: als x, dan p of wellicht d. Test en de winnaar wordt uitgevoerd, tot het tegendeel bewezen is.
- vrijdag 12 november 2010, 11:28
@mathijs dank voor je lovende woorden. Ik ben het eens met je toevoeging, service (en dan vooral op detailniveau) kan een ontzettend groot verschil maken. En ietwat in tegenspraak met alles wat ik tot nu toe heb betoogd over 'contactstrategie': een afwijking van vastgelegde patronen kan juist dan positief werken :)
- woensdag 3 november 2010, 12:08
Foursquare is vooral 'leuk'. Tsja, ik gebruik het ook. Selectief. Wereldwijd zijn er nu 3,6 miljoen geregistreerden (wat iets anders is dan gebruikers) [url=http://twitter.com/#!/lbroekman/status/26433461070]Bron in tweet[/url]. Da's nog niet zo heel erg veel. Binnen de online wereld is het hip, daarbuiten is het vrijwel onbekend en zeker onbemind. De scenario's die @dens schetst kunnen bewaarheid worden, maar volgens mij alleen in combi met een grotere partij om aldus een groter publiek te bereiken. Sowieso geloof ik er in dat meer en meer diensten geclusterd gaan worden en dat 'aggregatie' het verschil tussen succes en falen gaat betekenen.
- dinsdag 12 oktober 2010, 11:57
@Marc @emiel dank voor jullie commentaar. Ja, het is allemaal dichterbij dan de meeste mensen denken.
- maandag 8 maart 2010, 18:16
Onmisbaar kun je worden door iets te bieden wat anderen niet doen. Inzet, kunde, passie, geld. Hoewel. Is Dirk Scheringa onmisbaar bij AZ? Nee, de boel draait door, maar het is niet meer hetzelfde. Is er na Elvis geen goede muziek meer gemaakt? Jawel, maar zijn inbreng wordt gemist. Onmisbaar ben je als je gemist wordt bij afwezigheid.
- donderdag 4 maart 2010, 13:16
@marcoo weet ik nog niet. Ik denk, met de kennis van nu, dat een iPad wel als mobiel device gebruikt kan worden, als entertainment . Dus ook eventueel voor social media consumptie. Productie kan, maar. .. ik twijfel of je daar dan niet gewoon je mobiel voor gebruikt.
- woensdag 3 maart 2010, 18:08
@martijn [url=http://ow.ly/i/C1j] Hier[/url] is een recent beeld van mobiel internet en de bijbehorende leeftijdsverdeling.
- dinsdag 2 maart 2010, 22:04
@Martijn die groep heeft het laatste jaar wel een stap gemaakt op dit gebied. Belangrijke reden: communicatie met de (klein-)kinderen. Of zij er in slagen de volgende stap ook te zetten, daar durf ik niet meteen ja op te zeggen. Ik denk het namelijk wel, alleen in een langzamer tempo. Wellicht zijn er cijfers bekend van iPhonegebruik in hogere leeftijdsegmenten. Overigens, door de iconen zou een smartphone zonder veel toeters of bellen prima bruikbaar kunnen zijn i.v.m. oudere toestellen.
- dinsdag 2 maart 2010, 21:52
@Arnoud dank voor je input. Persoonlijk denk ik dit platform niet alleen op het beleggingsaspect succesvol kan worden, omdat de sneeuwbal ook moet gaan rollen en daarvoor moeten boekliefhebbers 'duwen' :)
@folef Derden vragen je de polemiek op gang te houden? ...
- zondag 21 februari 2010, 9:02
Dank voor je toevoeging Niels, goed om ook andere geluiden te laten horen (je blogpost en vooral ook de comments). De vergelijking met Sellaband is ook een van de dingen waar ik aan refereer: innovatief, maar nog niet groots aangeslagen. Zoals met veel zaken: de praktijk moet uitwijzen of dit een succes wordt. De muziekbranche is veranderd (dat hoef ik jou niet uit te leggen :) ), de uitgeverswereld staat aan de vooravond van noodzakelijke veranderingen. Dit initiatief kan er daar een van zijn.
- vrijdag 19 februari 2010, 13:51
Eens, LBS en mobile social networking gaan groeien in 2010. Niet alleen Foursquare, maar ook een vergelijkbare dienst als Gowalla verzamelt dirftig gebruikers en beperkt zich niet tot Amsterdam. De iPhone app van beide diensten zorgen voor een versnelling in het gebruik, helaas heeft alleen Foursquare nu nog een Android app.
De genoemde diensten sluiten naadloos aan op Twitter en Facebook. Daar zit ook de grote bedreiging. Twitter biedt ook al geotagging aan en zodra Facebook zich serieus met LBS gaat bemoeien, dan zou de toekomststrategie van kleinere diensten wel eens een lucratieve exitstrategie kunnen zijn.
En oh ja, het is Layar.
- donderdag 17 december 2009, 13:48
Goed verhaal Ewout, interessante inzichten over het reilen en zeilen van een community. Dank voor het delen!
- dinsdag 17 november 2009, 20:56
Bezoekersaantallen zijn idd veel relevanter dan registraties. Stagnerende groei komt ook voort uit een vollopende database. Wie moet er nu nog op Hyves bij?
Hyves heeft een unieke plek in NL Social Media en zal die blijven houden, groei of stagnatie daarvan zijn niet relevant. Ja, er is meer concurrentie gekomen en ja, het gebruik en de gebruikers van Hyves zijn veranderd. Maar er is nog altijd geen partij in NL die vergelijkbare cijfers kan laten zien en die komt er ook niet, overnames uitgesloten (Facebook plus Twitter samen wellicht). Simpelweg omdat de massa bij Hyves te groot is, de geplaatste content niet verhuisd kan worden, de vrienden ook mee dienen te verhuizen. Al jaren wordt er geklaagd over performance en gescholden op verbeteringsvatbare UI. Maar is Facebook zoveel beter met alle apps? Ook daar raak ik de weg wel eens kwijt en snap ik niet waar ik wat moet plaatsen om gehoord te worden. MySpace is verstandig en focust geheel op muziek. Doen en in deze tijden vooral doen in grote landen. Exit NL was logisch.
Hyves kan IMHO een volwaardig communicatieplatform a la Facebook worden, puur voor de Nederlandstalige markt.
Hyves
- woensdag 28 oktober 2009, 23:16
Goed verhaal wederom Jeroen, dank.
- donderdag 22 oktober 2009, 14:18
Ik gebruik Teamlink ook, nadat er diverse teamleden zich gingen aanmelden. We hebben zeker geen web2.0 elftal (mailgroep in Google en blog met incidentele verslagen, dat is het wel zo'n beetje) maar toch heeft vrijwel iedereen een account aangemaakt (ook zij die ik er van verdenk niet te weten waar de replyknop van hun mailprogramma zit als ik wil weten of zij zaterdag wel/niet meespelen). Ja, als ik resultaten (doelpunten, aanwezige spelers) wil opnemen is het lastig dat de spelerslijst incompleet wordt getoond, dat de RSS feed niet vlekkeloos informatie produceert, dat er teveel focus op mobiele weergave ligt (terwijl die informatie juist wordt geconsumeerd/geproduceerd op momenten dat er een groter scherm beschikbaar is (werkweek/thuissituatie)), dat de koppeling met KNVB gegevens niet altijd werkt enz enz. Genoeg mogelijkheden om commentaar te geven. Echter, in vergelijking met eerdere initiatieven slaagt men er wel in om meer mensen te bereiken dan elk ander initiatief op dit vlak. Voetbal is een moeilijke sport voor '2.0', de invulling die Teamlink heeft gekozen klopt m.i. wel qua functionaliteiten, alleen loopt het nu spaak op de techniek. En dat moet makkelijker te beïnvloeden zijn dan fundamenteel foutieve keuzes bij het bedenken van een concept.
- woensdag 7 oktober 2009, 9:25
@Erik Jawel, het maakt wel uit IMHO. Wil je 1 of 2 devices? Wil je 10, 100, 1000 of 12000 nummers? Dat bepaalt (nu nog) mede het medium. Wat betreft het 'binden', dit is natuurlijk een prima manier om klanten te behouden, mits ze ook 'gevallen' zijn voor de muziekoptie.
- dinsdag 8 september 2009, 19:34
Iedereen verkijkt zich op het aantal: 1,2 miljoen voetballers. Dat was 'vroeger' al, toen het adresbestand beschikbaar kwam via listbrokers en het minder dan gemiddelde response liet zien. Waarom? Omdat het geen homogene groep is, die wel generiek wordt benaderd. Het is immers Voetbal en dat vind iedereen leuk. Toch? Ja, maar op hele diverse manieren. Je kunt niet alles voor iedereen zijn. Bovendien hebben veel teams / clubs al hun eigen oplossingen gemaakt. Positief van dit initiatief is dat er info over bestaande platforms heen gedeeld kan worden. Mobiel kan idd ook een onderscheidend voordeel opleveren. Toch deel ik de mening van Gijsbregt en ben ik net zo benieuwd naar het vervolg.
- vrijdag 4 september 2009, 14:44





