We hebben ook enkele foto's van de slides van de presentaties voor de liefhebbers:
- [url=http://tinyurl.com/8crfc]Talpa[/url]
- [url=http://tinyurl.com/dcl7l]KPN[/url]
Met de groeten van Henk Jan ;-)
- donderdag 25 augustus 2005, 16:46
Marco, Stephan en Evert: prima initiatief. Succes!
- dinsdag 23 augustus 2005, 11:34
Hoi Remi, dat verklaart waarom ik die MSN bot nu elke dag 'langs' zie komen. Hij indexeert trouwens ook veel ineens heb ik gemerkt (meer dan 80 hits per keer). Ik zie trouwens dat er op die aanmeld-site die jij noemt, staat:
PLEASE DO NOT USE THIS FORM TO SUBMIT PRESS RELEASES OR BLOGS .......(?)
- dinsdag 23 augustus 2005, 8:22
Je plaatje van Technorati (groei van weblogs) staat er in. Wel jammer dat ze mediafact.nl noemen ipv marketingfacts.nl
- dinsdag 5 juli 2005, 13:56
Het was nu zelfs alsof je zat te skypen. Binnen enkele minuten antwoord! En zelfs door de VP business development. Dat terwijl ze natuurlijk een enorm vloed aan emails moeten hebben gehad. Petje af!
- zaterdag 25 juni 2005, 10:09
Mijn weblog wordt 'gesponsored' door mijn werkgever Tulip Computer. Het is dus een businessblog, maar zonder echte reclame uitingen. Ik vind dat lezers van weblogs niet zitten te wachten op reclame. Daarvoor zijn andere middelen en media. Ik stoor me nu al aan de knipperende advertenties van de 'nieuwe' businessbloggers. Ik merk ook dat ik een link van bijv. frackers naar frankwatching nu met andere ogen bekijk, omdat ik weet dat ze in elkaars (gesponsorde) netwerk zitten. Dus wat wordt de kwaliteit van de links? Overigens hoeven we ook niet roomser te zijn dan de paus. Dagelijks worden er vele postings gedaan over al dan niet mooie nieuwe producten of functionaliteiten. Is dat reclame? Ja, maar niet met die bedoeling als zodanig. Vaak heeft het dan een informerend karakter of spreekt er de passie uit van de schrijver. Ik denk dat je als lezer perfect 'proeft' wanneer reclame e.d. een andere bedoeling hebben dan waar het weblog voor bedoeld is en dat kan dus gaan wringen. Evengoed mag er best een reclame-weblog zijn, maar dan moet dat ook helder de doelstelling zijn van die blog. En dan kun je zelf kiezen wat je er mee doet. Het moet dus niet zoiets worden als reclame op tv: in een mooie uitzending ineens van die vreselijke reclame tussendoor. Dat gevoel kan op gaan treden bij reclamebanners e.d op weblogs. En wat doe je bij reclame op tv? Wegzappen.
- woensdag 1 juni 2005, 8:49
[url=http://www.snellspace.com/IBM_Blogging_Policy_and_Guidelines.pdf]Hier[/url] te downloaden als pdf.
- maandag 16 mei 2005, 19:13
@marco: ja die RSS reader is eigenlijk nog handwerk. Ik las dat jij 1500 feeds doorneemt. Als we dat nu met zijn allen doen (en voor een del zal dat zo zijn) is dat een enorme waste of time en creatitviteit. Het gaat immers om wat je met die informatie doet. Maar eerst moeten we met zijn allen al die feeds doorploeteren (met de 'hand'). Ik voorspel dat daar nog veel in te bereiken valt. Waarom lezen we met zijn allen (min of meer) dezelfde feeds? Leg van 10 RSS-gebruikers de feeds maar eens naast elkaar en je zult veel overlap vinden. Dat is jammer. Natuurlijk zijn er al allerlei watches e.d. zoals blogpulse en watchlist van technoratie of pubsub maar dan nog. Een interessante denkexercitie is om te bedenken hoe we de redundantie eruit kunnen halen (als dat al kan). Gebruikers zullen in ieder geval mechanismes gaan ontwikkelen om met RSS feeds om te gaan of ze gaan steeds minder met meer doen. Overkill/load dus. Dat is een potentieel gevaar. Dus ik ben het helemaal met je eens dat er een RSS reader moet komen die meer doet dan alleen maar feeds aan biedt.
- dinsdag 10 mei 2005, 10:05
@marco: waarom ik naar marketingfacts kom? Snel even scannen, soms een discussie volgen en inderdaad de archieffunctie. Ik ben het wel met Albert eens en heb je dat al eens gemeld dat ik het teveel een nieuwssite vindt worden. In discussies is er wel sprake is van spontaniteit en individualiteit. Maar het is waar je voor kiest. MF als portal naar nieuws, onderzoek e.d. heeft wel degelijk een functie. Ik ben trouwens benieuwd hoe Anders het nu gaat doen. Gaat hij zijn knuppel nu in zijn eigen hoenderhok gooien en niet op MF....Zoals je in zijn posting over de reden van het beginnen van een weblog gelegen is in het feit dat hij een uitvoerige en persoonlijke reactie plaatste op mijn weblog. Hij wil dat nu liever op zijn eigen weblog doen, dan op de mijne. Logisch.
Anders heb je daar een idee over?
- dinsdag 10 mei 2005, 9:36
Een duit in elk zakje? In een tijd waarin communicatieve zelfsturing belangrijker wordt boven sociale regelgeving zullen vormen als weblogs en wiki's zich daaraan aanpassen. Eerst veel vastigheid en regels en formats, daarna nog meer open, aanpasbaar, te transformeren. Het argument van Frank over de kids snijdt houdt. Zij groeien al op in de tijdsgeest van zelfsturing en communicatie. Email is dan el geen zelfsturing meer. Er is teveel vastigheid. Gelukkig kan je daar nog mee communiceren, maar dat wordt ook steeds minder. Skype en MSN-achtige toepassingen zullen nog sterker worden, alhoewel dat ook niet het eindstation is. Dat bepaalt immers de grebruiker zelf. Wblogs en wiki's zijn daarom wel mooie tools om daar mee te experimenteren. Je bepaalt immers zelf wat je er mee doet en aan wie je wat communiceert. De creativiteit die vrij komt door dit gebruik is immens en 'we ain't seen nothing yet'. Marco verwees al terecht al naar customer-made en frank naar consumer generated media. En met de opkomst van nieuwe subgroepen zoals [url=http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/12/bent_u_ook_een_.html]prosumers[/url], [url=http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/12/bent_u_van_de_g.html]generatie mix[/url] en [url=http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/12/cultureel_creat.html]cultural creatives [/url] zal de invloed van de cosument alleen maar blijven toenemen. Is er zo meteen nog wel een verschil tussen marketeer en consument? Eigenlijk is elke consument marketeer van zichzelf. Daardoor zie je ook personal branding ontstaan. Ik weet het, wat ik hier schrijf lijkt off-topic, maar ik probeer een breder tijdsbeeld neer te zetten die ontwikkelingen zoals Frank die perfect beschrijft en Anders goed aanvult te kunnen plaatsen: in het kader van communicatieve zelfsturing.
- dinsdag 10 mei 2005, 7:57
Als ik namens mezelf spreek dan vind ik het lastige van MF om een goede balans te vinden tussen je eigen site (hans on experience) en MF. Op Ik wil graag op beiden mijn eigen mening kwijt maar heb het gevoel als ik dat op MF doe, ik mijn eigen weblog te kort doe. MF zie ik inderdaad als een portal waar ik vooral nieuws kwijt kan of samenvattingen en verwijzingen naar mijn eigen postings. Ik denk dat daarom diepgang op MF moeilijker wordt/is voor schrijvers met een een weblog. Maar dat een dergelijke portal een functie heeft staat voor mij (en vooral de lezers) vast. Het zou interessant zijn te weten waarom al die lezers naar MF komen. Is het handig? Is het omdat er meer schrijvers zijn? Is het de frequetie van posting?
Marco weet jij daar meer over?
- dinsdag 10 mei 2005, 7:23
Anders verrassend, anders persoonlijk, anders provocerend? In ieder geval met identiteit.
- maandag 9 mei 2005, 21:46
Zie ook [url=http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2005/04/social_software.html]mijn posting [/url]en [url=http://www.flickr.com/photos/tags/kenniscirkel/]Flickr tag[/url] om het geheel compleet te maken.
- maandag 9 mei 2005, 19:02
@marco: chaotisch, inspirerend, enerverend, energieverslindend, opwindend, interactief, multi-mediaal. Dat zijn woorden die nu op komen. Inhoudelijk inderdaad niet diepgaand. Maar bekijk de wiki maar eens (zie mijn posting van vandaag op mf).
- vrijdag 29 april 2005, 13:40
@erik: dat begrijp ik. Maar we bedoelen hetzelfde. Want je zegt dat je eerst AOL-gebruiker moet zijn om een weblog te kunnen bereiken. Als je geen 'lid' bent, bereik je niets. Blogbezoekers (of liever potentiële bezoekers) zijn geen AOL gebruikers. Ze zouden de blogs wel [i]willen[/i] bezoeken maar dat kunnen ze niet. Dat vind ik een tekortkoming. De toegang moet geregeld worden door de blogger (middels password) en niet door de provider.
- woensdag 30 maart 2005, 18:30
@marco: Flickr als blog: een mooie toepassing. Hadden alleen wel wat meer foto's van Yahoo 360 kunnen maken. 'Das' wel jammer...
- woensdag 30 maart 2005, 16:02
@maarten: nee ben ik het niet mee eens. Bij password protected weblogs (ik heb er zelf ook een voor bij Tulip intern) bepaal ik als weblogger dat er een password op moet, maar daarvoor hoef ik me niet te registreren bij de aanbieder...Dus van wie gaat die regitratie bij dit RED blogs uit? Volgens mij vanuit AOL. Die bepaalt zo 'de publiekjes' al, terwijl zich die spontaan moeten vormen vanuit de gebruikers dus.
- woensdag 30 maart 2005, 15:34
Nee, dat gaat niet werken! Openheid is key: connecting & sharing. En met drempels zijn die kids zo weg
- woensdag 30 maart 2005, 11:09
En [url=http://www.jeroen.com/archive/2005/03/30/vincent_van_gogh_google__logo]hier[/url] staan de logo's van Google mbt kunstenaars op een rijtje.
- woensdag 30 maart 2005, 10:13
Kijk ook eens naar: [url=http://tinyurl.com/6kekr]ING Corporate Geur[/url]
- dinsdag 29 maart 2005, 8:41
Kijk maar even op mijn weblog. Ik heb ook een lijstje gemaakt en de posting van jou en frankwatching mee genomen.
- vrijdag 25 maart 2005, 10:51
Ja ik ben het er mee eens dat we onszelf niet als uitgangspunt moeten nemen. De meeste van ons zijn informatie-junkies. Afgelopen weekend nog gesproken met iemand die mijn feed lees (en enkele andere) maar absoluut niet weet waar ze de tijd vandaan moet halen om andere feeds te lezen. Overigens geldt dit hetzelfde voor email en emailnieuwsbrieven. Het is dus belangrijker dat er een oplossing komt voor een gestructureerd aan kunnen bieden van informatie of mensen leren hoe ze met zoveel info om kunnen gaan. Veel mensen willen alles van A tot Z lezen, begrijpen en verwerken. Dus de techniek van RSS is goed maar de output nog te fragmentarisch. Emailnieuwsbrieven vind ik meestal te lang en te veel informatie bevatten. Ee soort weblog in een keer over de buhne gooien dus.
- dinsdag 22 maart 2005, 21:03
Ja maar ik heb dat toen ook eens gedaan Met NewsGator en bleek na verloop van tijd die mappen niet meer in te kijken. Voor mij is een emailbericht iets anders dan een nieuwsbericht. Maar dat kan een kwestie van smaak of werkwijze zijn. Ik vind het wel prettig een reader die losstaat van je email. Maar misschien moet ik het in de toekomst weer eens proberen. Blijft staan dat ik de integratie van RSS in de Firefox-browser heel handig vindt!
- dinsdag 22 maart 2005, 20:17
Ik kan me de bezorgdheid wel voorstellen van RSS in je emailbox. Dan wordt het wellicht weer zoiets als al die nieuwsbrieven en spam. Moet dat nog eens uit proberen. Ik gebruik nu bloglines en dat werkt prachtig. Zeker ook in combinatie van de geintegreerde RSS functionaliteit in Firefox! Ik kan nu vanuit mijn browser me aanmelden op een RSS feed door een knopje in de balk van de browser. Gaat dan automatisch met wat checkvragen naar bloglines. Mooie samenwerking tussen RSS-feed, Firefox en Bloglines. Maar met die email...? Ik ben nu blij dat ik een hoop nieuwsbrieven heb kunnen stop zetten. Las laatst ook zoiets bij Frankwatching die zijn 'normale' mail niet meer kon vinden.
- dinsdag 22 maart 2005, 15:48
Er zijn nog ongeveer 20 plaatsen beschikbaar. De zaalcapaciteit is vergroot. Ik heb me aangemeld.
- maandag 21 maart 2005, 12:11





