Femke Marcar

Femke Marcar

Marketing- en Social mediamanager MassMovement

10 posts  –  2 reacties


  • @femkemarcar
  • facebook
  • linkedIn
  • Femke Marcar op google+
  • Volg Femke Marcar via RSS

Femke Marcar is marketing- en social media manager bij interactief reclamebureau MassMovement. Femke studeerde Theater- Film- en Televisiewetenschap aan de Universiteit van Utrecht en volgde de opleiding Crossmedia-B bij SRM. Zij was o.a. werkzaam als marketeer bij Endemol en Telegraaf Tijdschriften Groep en werkte als projectmanager bij Favela Fabric. Nu houdt zij zich bezig met marketing, PR en social media. Haar interesse ligt bij de interactie tussen merk en consument en de opbouw van langdurige digitale relaties.

recente artikelen van Femke Marcar
WeChat: meer dan alleen een mobile messenger

WeChat: meer dan alleen een mobile messenger

Met inmiddels 396 miljoen maandelijks actieve gebruikers en een groei van 11,5 procent in Q2 is WeChat de op een na grootste social messenger wereldwijd. Ter vergelijking: WhatsApp heeft inmiddels 500 miljoen gebruikers. Hoewel WeChat, Weixin in het Chinees, in Nederland (nog) nauwelijk wordt gebruikt, zet moederbedrijf Tencent wel stappen naar Europa en de VS. Resultaat is inmiddels zo’n 100 miljoen gebruikers buiten China. Een interessante ontwikkeling en reden om te kijken welke functionaliteiten doorslaggevend zijn voor het succes van de app. 


Social media marketing
Mobile marketing
E-Commerce
  • 1
  • 5260
  • -
  • -
  • -
  • -
Social media en e-commerce in China

Social media en e-commerce in China

Terwijl we ons in Nederland focussen op Facebook, Twitter, Whatsapp, Marktplaats, eBay of een van de andere grote internetplatforms, vinden er aan de andere kant van de wereld interessante ontwikkelingen plaats op online gebied. Platforms waar we in Nederland nauwelijks iets over horen, hebben miljoenen gebruikers en zorgen ervoor dat er miljarden aan geld in omloop is. Gedurende een paar maanden in Hong Kong heb ik gezien hoe internetgiganten als Alibaba, Tencent en Baidu de starre financiële wereld in China op z’n kop hebben gezet. Dat Facebook zich hier een plaats in de sterk concurrerende markt in Azië probeert te vechten en dat mobile platforms als WeChat in China en Hong Kong groeien als kool. 


Social media marketing
Mobile marketing
E-Commerce
  • 2
  • 5271
  • -
  • -
  • -
  • -
De highlights van TEDxAmsterdamWomen 2013

De highlights van TEDxAmsterdamWomen 2013

Ideeën, verhalen, kennis, dans, muziek, maar vooral inspiratie was er te vinden in het Okura Hotel. Het derde event van TEDxAmsterdamWomen werd geopend met de talk van de eerste vrouwelijke president van Kosovo, Atifete Jahjaga. Haar indrukwekkende verhaal over de kracht en moed van de vrouwen van Kosovo zette de toon voor een dag met talks direct op een hoog niveau. 


E-business
  • 0
  • 4013
  • -
  • -
  • -
  • -
Van social media naar social business: nog flink wat werk te doen!

Van social media naar social business: nog flink wat werk te doen!

Wat is social business nou echt en wat betekent dit voor de organsiatie? Wat is de stand van de webcare in Nederland? Wat is de rol van socialmediamarketing? Allemaal vragen die afgelopen week aan de orde kwamen tijdens het Social Media Congres in Pakhuis de Zwijger. De  sprekers gaven een mooi overzicht van de stand van zaken op dit moment in social media en social business. Met goede voorbeelden, wetenschappelijke inzichten en veel inspiratie.


Social media marketing