Femke Marcar

Femke Marcar

Marketing- en Social mediamanager MassMovement

12 posts  –  2 reacties


  • @femkemarcar
  • facebook
  • linkedIn
  • Femke Marcar op google+
  • 24sessions
  • Volg Femke Marcar via RSS

Femke Marcar is marketing- en social media manager bij interactief reclamebureau MassMovement. Femke studeerde Theater- Film- en Televisiewetenschap aan de Universiteit van Utrecht en volgde de opleiding Crossmedia-B bij SRM. Zij was o.a. werkzaam als marketeer bij Endemol en Telegraaf Tijdschriften Groep en werkte als projectmanager bij Favela Fabric. Nu houdt zij zich bezig met marketing, PR en social media. Haar interesse ligt bij de interactie tussen merk en consument en de opbouw van langdurige digitale relaties.

recente artikelen van Femke Marcar
KLM actief op WeChat en Weibo in China

KLM actief op WeChat en Weibo in China

Wie 'vliegen' zegt, zegt in Nederland 'KLM'. Wij kennen KLM als een van 'onze' Hollandse merken en veel Nederlanders volgen de airline via Facebook of Twitter. Maar ook buiten Nederland heeft KLM veel fans op social media. Deze fans volgen, naast de global accounts, ook vaak een lokale pagina op Facebook of een lokale handle op Twitter, waar alle content in hun eigen taal wordt aangeboden en optimaal rekening wordt gehouden met de eigen cultuur. In China is KLM vertegenwoordigd op Weibo en inmiddels ook op WeChat.


Social media marketing
Mobile marketing
E-Commerce
  • 0
  • 5165
  • -
  • -
  • -
  • -
Over slimme winkelwagens en transparante merkcommunicatie

Over slimme winkelwagens en transparante merkcommunicatie

Vorige week dinsdag mochten we weer een kijkje nemen in de keuken van de wetenschap op het gebied van merken en marketingcommunicatie. Interessant voor iedereen die werkzaam is op dit gebied. Een gezonde dosis wetenschap in combinatie met inventiviteit en creativiteit in de praktijk zou toch mooie en wellicht betere resultaten moeten leiden! Ik bezocht daarom het 4e SWOCC Symposium en kwam ervan terug met een aantal direct in praktijk in te zetten wetenschappelijke inzichten.


E-business
Online PR & Branding
E-Commerce
  • 0
  • 3563
  • -
  • -
  • -
  • -
WeChat: meer dan alleen een mobile messenger

WeChat: meer dan alleen een mobile messenger

Met inmiddels 396 miljoen maandelijks actieve gebruikers en een groei van 11,5 procent in Q2 is WeChat de op een na grootste social messenger wereldwijd. Ter vergelijking: WhatsApp heeft inmiddels 500 miljoen gebruikers. Hoewel WeChat, Weixin in het Chinees, in Nederland (nog) nauwelijk wordt gebruikt, zet moederbedrijf Tencent wel stappen naar Europa en de VS. Resultaat is inmiddels zo’n 100 miljoen gebruikers buiten China. Een interessante ontwikkeling en reden om te kijken welke functionaliteiten doorslaggevend zijn voor het succes van de app. 


Social media marketing
Mobile marketing
E-Commerce
  • 1
  • 6904
  • -
  • -
  • -
  • -
Social media en e-commerce in China

Social media en e-commerce in China

Terwijl we ons in Nederland focussen op Facebook, Twitter, Whatsapp, Marktplaats, eBay of een van de andere grote internetplatforms, vinden er aan de andere kant van de wereld interessante ontwikkelingen plaats op online gebied. Platforms waar we in Nederland nauwelijks iets over horen, hebben miljoenen gebruikers en zorgen ervoor dat er miljarden aan geld in omloop is. Gedurende een paar maanden in Hong Kong heb ik gezien hoe internetgiganten als Alibaba, Tencent en Baidu de starre financiële wereld in China op z’n kop hebben gezet. Dat Facebook zich hier een plaats in de sterk concurrerende markt in Azië probeert te vechten en dat mobile platforms als WeChat in China en Hong Kong groeien als kool. 


Social media marketing
Mobile marketing
E-Commerce
  • 2
  • 6746
  • -
  • -
  • -
  • -
De highlights van TEDxAmsterdamWomen 2013

De highlights van TEDxAmsterdamWomen 2013

Ideeën, verhalen, kennis, dans, muziek, maar vooral inspiratie was er te vinden in het Okura Hotel. Het derde event van TEDxAmsterdamWomen werd geopend met de talk van de eerste vrouwelijke president van Kosovo, Atifete Jahjaga. Haar indrukwekkende verhaal over de kracht en moed van de vrouwen van Kosovo zette de toon voor een dag met talks direct op een hoog niveau. 


E-business
  • 0
  • 4378
  • -
  • -
  • -
  • -