Femke Marcar

Femke Marcar

Marketing- en Social mediamanager MassMovement

8 posts  –  1 reacties


  • @femkemarcar
  • facebook
  • linkedIn
  • Femke Marcar op google+
  • Volg Femke Marcar via RSS

Femke Marcar is marketing- en social media manager bij interactief reclamebureau MassMovement. Femke studeerde Theater- Film- en Televisiewetenschap aan de Universiteit van Utrecht en volgde de opleiding Crossmedia-B bij SRM. Zij was o.a. werkzaam als marketeer bij Endemol en Telegraaf Tijdschriften Groep en werkte als projectmanager bij Favela Fabric. Nu houdt zij zich bezig met marketing, PR en social media. Haar interesse ligt bij de interactie tussen merk en consument en de opbouw van langdurige digitale relaties.

recente artikelen van Femke Marcar
De highlights van TEDxAmsterdamWomen 2013

De highlights van TEDxAmsterdamWomen 2013

Ideeën, verhalen, kennis, dans, muziek, maar vooral inspiratie was er te vinden in het Okura Hotel. Het derde event van TEDxAmsterdamWomen werd geopend met de talk van de eerste vrouwelijke president van Kosovo, Atifete Jahjaga. Haar indrukwekkende verhaal over de kracht en moed van de vrouwen van Kosovo zette de toon voor een dag met talks direct op een hoog niveau. 


E-business
  • 0
  • 3676
  • -
  • -
  • -
  • -
Van social media naar social business: nog flink wat werk te doen!

Van social media naar social business: nog flink wat werk te doen!

Wat is social business nou echt en wat betekent dit voor de organsiatie? Wat is de stand van de webcare in Nederland? Wat is de rol van socialmediamarketing? Allemaal vragen die afgelopen week aan de orde kwamen tijdens het Social Media Congres in Pakhuis de Zwijger. De  sprekers gaven een mooi overzicht van de stand van zaken op dit moment in social media en social business. Met goede voorbeelden, wetenschappelijke inzichten en veel inspiratie.


Social media marketing
APPril: Succesvolle marketing met games

APPril: Succesvolle marketing met games

Het is Appril, nog net. Iedereen met interesse in apps en mobiele technologie heeft inmiddels al meer dan 3 weken zijn of haar hart op kunnen halen. Met voor ieder wat wils, was er vorige week voor marketeers het event ‘Succesvolle marketing met games’. Vijf sprekers lieten een wijd sprectrum van onderwerpen de revue passeren. Van gamification tot promotie, van productieprocessen tot een visie op de toekomst


Mobile marketing
Online PR & Branding
  • 0
  • 3518
  • -
  • -
  • -
  • -
Stoot Facebook direct mail definitief van de troon in de marketingmix?

Stoot Facebook direct mail definitief van de troon in de marketingmix?

Uit onderzoek, uitgevoerd door o.a. DDMA en NIMA, blijkt dat direct mail in 2013 zijn plek behoudt in de marketingmix. Wel verwacht de marketeer meer op online in te gaan zetten en ziet hij kansen op het gebied van social media. Slechts 10% van de marketeers verwacht echter dat direct mail binnenkort tot het verleden zal behoren. Gebaseerd op onderbuikgevoel of op harde cijfers? We zochten het uit samen met DFDS Seaways.


Social media marketing
  • 9
  • 7213
  • -
  • -
  • -
  • -